[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 18، شماره 3 - ( 8-1402 ) ::
جلد 18 شماره 3 صفحات 183-172 برگشت به فهرست نسخه ها
الگوی رفتار مصرف‌کننده در اخذ خدمات بیمه نوین با تاکید بر نهادینه‌سازی اخلاق
مریم یگانه زاده، فرشاد فائزی رازی1، سید عبدالله حیدریه
چکیده:   (303 مشاهده)
زمینه: شرکت‌های بیمه برای بقا و رشد با جذب مشتریان جدید و ارایه خدمات نوین باید بتوانند مشتریان خود را حفظ کنند تا استراتژی‌های خود را با نیازهای مشتری هماهنگ کنند. با درک این مهم پژوهش حاضر با هدف شناسایی و سطح‌بندی مولفه‌های رفتار مصرف‌کننده در اخذ خدمات بیمه نوین با تاکید بر نهادینه‌سازی اخلاق صورت گرفت.
روش: روش پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی می باشد و از نظر نحوه گردآوری داده ها آمیخته (کیفی کمی) است. روش تحقیق کیفی تحلیل محتوای کیفی با رویکرد استقرایی بود. مشارکت کنندگان بخش کیفی پژوهش، مدیران ارشد بیمه مرکزی بودند، با استفاده از روش نمونه­گیری گلوله برفی از نوع نظری با 17 نفر مصاحبه صورت گرفت. برآورد حجم نمونه مورد نظر بر مبنای اشباع نظری داده ها انجام شد. ابزار گردآوری داده‌های در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختار یافته بود. برای بررسی روایی در بخش کیفی از روش مثلث‌سازی و تکنیک زاویه بندی کریستینسن استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از کد گذاری باز استفاده شد. روش پژوهش در مرحله کمی توصیفی- پیمایشی بود. جامعه آماری، شامل کلیه مدیران و کارشناسان بیمه مرکزی بود، با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی شاده تعداد 400 مورد بررسی قرار رفت جهت مطالعه انتخاب شدند، روش برآورد حجم نمونه جدول مورگان بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش مدل‌سازی تفسیری ساختاری و معادلات ساختاری استفاده ‌شد. محاسبات مربوط به ساختاری تفسیری با نرم‌افزار MATLAB و تحلیل معادلات ساختاری توسط نرم‌افزار phonix انجام‌گرفته است.
یافته‌ها: یافته های نشان داد که مولفه‌های رفتار مصرف‌کننده در اخذ خدمات بیمه نوین با تاکید بر نهادینه‌سازی اخلاق در بالاترین سطح آن سودآوری مشتریان و به تربیت عوامل روانی و ماندگاری مشتری، نهادینه‌سازی ضمنی اخلاق، تجربه شخصی، توسعه خدمات و موقعیت مالی، طراحی فضای کسب‌وکار، ریسک گریزی و توصیه‌ها، طراحی فضای کسب‌وکار، ریسک گریزی و توصیه‌ها، نا اطمینانی، اقتصاد بیمار و تعهد بیمه‌گر قرار داشتند.
نتیجه‌گیری: نهادینه‌سازی اخلاق و اخلاق فروش در پذیرش خدمات نوین بیمه از مولفه‌های اصلی این خدمت محسوب می‌شود و ارایه خدمات نوین در بیمه را تقویت می‌کنند.
واژه‌های کلیدی: رفتار مصرف‌کننده، نهادینه‌سازی اخلاق، خدمات بیمه نوین
متن کامل [PDF 931 kb]   (168 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/4/20 | پذیرش: 1401/6/23 | انتشار: 1402/8/29
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Pattern of Consumer Behavior in Obtaining New Insurance Services with an Emphasis on the Institutionalization of Ethics. Ethics in Science and Technology 2023; 18 (3) :172-183
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3098-fa.html

یگانه زاده مریم، فائزی رازی فرشاد، حیدریه سید عبدالله. الگوی رفتار مصرف‌کننده در اخذ خدمات بیمه نوین با تاکید بر نهادینه‌سازی اخلاق. اخلاق در علوم و فناوری. 1402; 18 (3) :172-183

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3098-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 18، شماره 3 - ( 8-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4645