طراحی الگوی بازاریابی محتوای اخلاقی دیجیتال در راستای تقویت برند محصولات دانش بنیان حوزه هوش مصنوعی
|
فریناز فلاح چم آسمانی1، سعید لندران اصفهانی2، مجتبی آقاجانی2 |
1- 1. دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، واحد مبارکه، دانشگاه آزاد اسلامی، مبارکه، اصفهان، ایران 2- 2. گروه مدیریت، واحد مبارکه، دانشگاه آزاد اسلامی، مبارکه، اصفهان، ایران. |
|
چکیده: (465 مشاهده) |
زمینه: با بررسی مبانی نظری و پیشینههای تجربی پژوهش، یک خلاء مطالعاتی به چشم میخورد و آن عدم انجام پژوهشی جامع در زمینه تقویت برند محصولات شرکتهای دانش بنیان حوزه هوش مصنوعی از طریق بازاریابی محتوای اخلاقی دیجیتال جهت رقابت در بازارهای داخلی و بینالمللی است. تحقیق حاضر با هدف ارائه الگوی بازاریابی اخلاقی محتوای دیجیتال در راستای تقویت برند محصولات دانش بنیان حوزه هوش مصنوعی به انجام رسیده است.
روش: این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی، از لحاظ رویکرد پیمایشی-اکتشافی، و از لحاظ نوع، کیفی میباشد. جامعه آماری این تحقیق گروهی از خبرگان شامل اساتید دانشگاهی، مدیران ارشد شرکتهای دانشبنیان و مشاورین مجرب در حوزه بازاریابی محتوا بودند که بر اساس روش نمونهگیری گلوله برفی تا رسیدن به اشباع نظری، از میان آنها 11 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند و مورد مصاحبه نیمه ساختار یافته قرار گرفتند. رویکرد اتخاذ شده در این تحقیق جهت تجزیه و تحلیل مصاحبهها، تحلیل تم بود.
یافته ها: 134 مفهوم اولیه استخراج گردید که بعد از بررسی و کنار هم قرار دادن آنها و ادغام مفاهیم مشابه، 47 مفهوم نهایی شناسایی شد .سرانجام نتایج تحقیق منجر به ارائه یک الگویی شامل 21 تم فرعی و 5 تم اصلی گردید.
نتیجه گیری: . اهمیت ندادن یا اطلاع نداشتن از تاثیر اخلاق در بازاریابی محتوا باعث می شود بسیاری از کسب و کارها کمبود شدید محتوای اخلاقی و مبتنی بر فرهنگ بخصوص در سایتهای خود داشته باشند و همین امر منجر به کاهش اعتماد مشتریان نسبت به برندو در نتیجه عدم موفقیت در بازار یابی می شود. |
شمارهی مقاله: 11 |
واژههای کلیدی: بازاریابی اخلاقی، محتوای دیجیتال، محصولات دانش بنیان، هوش مصنوعی |
|
متن کامل [PDF 611 kb]
(246 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1401/8/2 | پذیرش: 1401/10/4 | انتشار: 1402/5/10
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|