1- 1. دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی، گروه علوم تربیتی، واحد آزاد شهر، دانشگاه آزاد اسلامی، آزاد شهر، ایران. 2- 2. گروه علوم تربیتی، واحد آزاد شهر، دانشگاه آزاد اسلامی، آزاد شهر، ایران ، maryam.safari.dr@gmail.com 3- 3. گروه فلسفه، واحد آزادشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، آزادشهر، ایران. 4- 1. گروه فلسفه، واحد آزادشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، آزادشهر، ایران.
چکیده: (337 مشاهده)
زمینه: فیلسوفان با عرصه نظرات تربیتی- آموزشی خود و هدف ها و غایات آن و نیز با به چالش کشیدن تفکرات تربیتی دیگر، همواره ثمربخش ترین عامل بر جریان تربیت بوده اند به شیوه ای که امروزه نیز برای انتصاب و گزینش شیوه های آموزشی باید بعضی از پایه های فلسفی را قبول کرد. هدف از این مقاله بررسی روش تربیت اخلاقی در نظرات تربیتی امام محمد غزالی است. نتیجه گیری: نتایج بررسی نظرات تربیتی غزالی نشان داد که روش تربیت اخلاقی از نگاه او عبارتند از: 1-اصل عمومی بودن آموزش2-اصل جاودانگی جامعه 3- اصل حقوق انسانها 4-اصل پیرایش محیط 5-اصل مسئولیت 6- اصل تأثیر متقابل بر هم7-اصل جامعه محوری 8- اصل مساوات و برابری 9-اصل تدریج 10- اصل تفرد11- اصل فعالیت.
Asvadi S, Safari M, Fakoori Hajiyar H, Bayani A, Naderi M. The Principles of Moral Education in Imam Mohammad Ghazali's Educational Opinions. Ethics in Science and Technology 2024; 19 (2) :95-100 URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2922-fa.html
اسودی سمیه، صفری مریم، فکوری حاجی یار حسین، بیانی علی اصغر، نادری محمد مهدی. اصول تربیت اخلاقی در آرای تربیتی امام محمد غزالی. اخلاق در علوم و فناوری. 1403; 19 (2) :95-100