زمینه: صنعت ساختمان یک نقش انکارناپذیر در تولید فرصتهای سرمایه گذاری و تولید ثروت و ارزش افزوده در اقتصاد دارد. هدف این پژوهش طراحیالگوی شکایت مشتری در صنعت ساختمانی کشور با توجه به اهمیت اخلاق کسب و کار است. روش: اینپژوهشکیفی بوده وازلحاظهدفبنیادیناست. همچنین برحسبروشگردآوریدادههااز نوع تحقیقات میدانیمحسوبمی شود. جامعه ی آماری پژوهش حاضر اساتید رشته های معماری، عمران و شهرسازی و همچنین مدیران ارشد شرکت های ساختمانی هستند. در این پژوهش از نمونه گیری نظری استفاده گردید و تعداد حجم نمونه با توجه به اشباع نظری 17 نفر بوده است. ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش مصاحبه ی نیمه ساختاریافته است و از طریق روش تحلیل محتوای داده های کیفی یافته ها جمع آوری و تحلیل شدند. یافته ها: نتایج تحلیل محتوا نشانگر نقش 122 کد اولیه بود که در مراحل مختلف تحلیل سی و چهار کدفرعی شناسایی گردید و از طریق آن شش کداصلی احصا شد. نتیجه گیری: بر اساس نتایج پژوهش اخلاق کسب کار، اصول پیکره بندی مدیریت پروژه، سیاست ها و خط مشی های کلان دولت، عوامل اقتصادی رقابتی، ارزش ویژه ی برند، هزینه فرصت از دست رفته و طراحی سازه مبتنی بر نیازسنجی به عنوان مقوله های اصلی مدل پژوهش مورد شناسایی قرار گرفتند
Providing a Customer Complaint Model According to the Role of Business Ethics in the Country's Construction Industry. Ethics in Science and Technology 2023; 18 (0) : 24 URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2896-fa.html
سکوتی بداغ مجتبی، شاهرودی کامبیز، منصف شبگو محمود، دل افروز نرگس. ارائه الگوی شکایت مشتری با توجه به نقش اخلاق کسب و کار در صنعت ساختمانی کشور. اخلاق در علوم و فناوری. 1402; 18 (0) :185-195