[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: جلد 18 - ::
جلد 18 - صفحات 195-185 برگشت به فهرست نسخه ها
ارائه الگوی شکایت مشتری با توجه به نقش اخلاق کسب و کار در صنعت ساختمانی کشور
مجتبی سکوتی بداغ، کامبیز شاهرودی1، محمود منصف شبگو، نرگس دل افروز
1- ، shahroudikambiz7@gmail.com
چکیده:   (219 مشاهده)
زمینه: صنعت ساختمان یک نقش انکارناپذیر در تولید فرصت‌های سرمایه گذاری و تولید ثروت و ارزش افزوده در اقتصاد دارد. هدف این پژوهش طراحی الگوی شکایت مشتری در صنعت ساختمانی کشور با توجه به اهمیت اخلاق کسب و کار است.
روش: این پژوهش کیفی بوده و از لحاظ هدف بنیادین است. همچنین بر حسب روش گردآوری داده ها از نوع تحقیقات میدانی محسوب می شود. جامعه ی آماری پژوهش حاضر اساتید رشته های معماری، عمران و شهرسازی و همچنین مدیران ارشد شرکت های ساختمانی هستند. در این پژوهش از نمونه گیری نظری استفاده گردید و تعداد حجم نمونه با توجه به اشباع نظری 17 نفر بوده است. ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش مصاحبه ی نیمه ساختاریافته است و از طریق روش تحلیل محتوای داده های کیفی یافته ها جمع آوری و تحلیل شدند.
یافته ها: نتایج تحلیل محتوا نشانگر نقش 122 کد اولیه بود که در مراحل مختلف تحلیل سی و چهار کد فرعی شناسایی گردید و از طریق آن شش کد اصلی احصا شد.
نتیجه گیری: بر اساس نتایج پژوهش اخلاق کسب کار، اصول پیکره بندی مدیریت پروژه، سیاست ها و خط مشی های کلان دولت، عوامل اقتصادی رقابتی، ارزش ویژه ی برند، هزینه فرصت از دست رفته و طراحی سازه مبتنی بر نیازسنجی به عنوان مقوله های اصلی مدل پژوهش مورد شناسایی قرار گرفتند
شماره‌ی مقاله: 24
واژه‌های کلیدی: اخلاق کسب و کار، شکایت مشتری، مدیریت پروژه
متن کامل [PDF 756 kb]   (118 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/12/6 | پذیرش: 1402/2/4 | انتشار: 1402/6/6
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Providing a Customer Complaint Model According to the Role of Business Ethics in the Country's Construction Industry. Ethics in Science and Technology 2023; 18 (0) : 24
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2896-fa.html

سکوتی بداغ مجتبی، شاهرودی کامبیز، منصف شبگو محمود، دل افروز نرگس. ارائه الگوی شکایت مشتری با توجه به نقش اخلاق کسب و کار در صنعت ساختمانی کشور. اخلاق در علوم و فناوری. 1402; 18 (0) :185-195

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2896-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 18 - برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4645