[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 19، شماره 3 - ( 9-1403 ) ::
جلد 19 شماره 3 صفحات 177-170 برگشت به فهرست نسخه ها
ارائه الگوی خط مشی بازاریابی اخلاقی در تصمیم گیری رفتار مشتریان در بازارهای صنعتی
سیده هانیه میرکیائی تمی جانی1 ، حمیدرضا سعیدنیا2 ، زهرا علی پور درویش3
1- دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
2- گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران ، dr.hr.saeednia@gmail.com
3- گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
چکیده:   (897 مشاهده)
زمینه: اخلاق می­بایست در تمام تصمیمات بازاریابی به صورت کاملا باز و شفاف مورد توجه قرار­گیرد. این پژوهش درصدد بوده است که موضوع خط­مشی بازاریابی اخلاقی در تصمیم­گیری رفتار مشتریان ­را مطالعه کرده و نحوه اثرگذاری بازاریابی اخلاقی بر رفتار خرید مصرف کنندگان را مورد بررسی قرار دهد.
روش: محقق بمنظور شناخت مؤلفه‌های الگوی خط­مشی تصمیم­گیری خرید مشتریان با تکیه بر مولفه اخلاق در بازارهای صنعتی از رویکرد ترکیبی استفاده نموده است. در بخش کیفی از رویکرد داده بنیاد استفاده شد. جامعه آماری تامین­کنندگان و افرادی که در فرآیند فروش و یا خرید لوازم تاسیساتی و صنعتی مشارکت دارند، در نظر گرفته شد که با روش نمونه­گیری هدفمند 14 نفر از آنها تا اشباع نظری مورد مصاحبه نیمه ساختار یافته قرار گرفتند. تحلیل داده ها با کدگذاری انجام شد. در بخش کمی روش توصیفی همبستگی بود. جامعه­ آماری مشتریان محصولات صنعتی بودند که از میان آنها 320 مشتری با روش در دسترس انتخاب شدند. ابزار پرسشنامه محقق­ساز بخش کیفی بود.  برای تحلیل از روش معادلات ساختاری و نرم افزار PLS استفاده شد.  
یافته: در بخش کیفی در نهایت 100کد باز استخراج که در 6 مقوله اصلی و 28 بعد فرعی ارائه شد. در بخش کمی نتایج نشانگر این بود که مدل تحقیق از برازش مناسبی برخوردار است.
نتیجه­ گیری: در بازار های صنعتی رعایت اخلاق کسب وکار نقش مهمی در ایجاد نگرش مثبت به برند صنعتی دارد و این موضوع می­بایست توسط مدیران صنعتی رعایت گردد. همچنین اخلاق در فرایند تصمیم­گیری خرید نقش کلیدی و تاثیرگذار در انتخاب برندهای صنعتی دارد.
واژه‌های کلیدی: بازاریابی اخلاقی، بازارهای صنعتی، خط مشی، تصمیم گیری خرید
متن کامل [PDF 745 kb]   (502 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/9/2 | پذیرش: 1401/11/2 | انتشار: 1403/9/8
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mirkiaei S, Saeednia H, Alipoor Darvish Z. Presenting an Ethical Marketing Policy Model in Deciding Customer Behavior in Industrial Markets. Ethics in Science and Technology 2024; 19 (3) :170-177
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2790-fa.html

میرکیائی تمی جانی سیده هانیه، سعیدنیا حمیدرضا، علی پور درویش زهرا. ارائه الگوی خط مشی بازاریابی اخلاقی در تصمیم گیری رفتار مشتریان در بازارهای صنعتی. اخلاق در علوم و فناوری. 1403; 19 (3) :170-177

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2790-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 19، شماره 3 - ( 9-1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4710