بررسی نقش اخلاق در شکل گیری برند مقصد
|
آرش نظامی، فرشید نمامیان1، علیرضا اسلامبولچی2 |
1- 2. گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاداسلامی، واحد کرمانشاه، کرمانشاه، ایران 2- 3. گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاداسلامی، واحد همدان،همدان، ایران |
|
چکیده: (856 مشاهده) |
زمینه: امروزه صنعت گردشگری به عنوان یکی از مهمترین صنایع درآمدزا در دنیا مطرح است. . تصویر برند مقصد یکی از اساسیترین ابزارهای مدیران صنعت گردشگری است و گردشگران بر اساس تصویر ذهنی خود از مکان های مختلف اقدام به تعیین مقصد گردشگری می کنند از این رو پژوهش حاضر بر آن شد تا نقش اخلاق در شکل گیری برند مقصد را مورد توجه قرار دهد.
روش: این پژوهش کاربردی و در زمره پژوهش های توصیفی – همبستگی قرار داشت. جامعه آماری شامل تمامی گردشگران داخلی و خارجی که در تابستان 98 به استان لرستان سفر کرده اند بود که از میان آنها 260 نفر به شکل نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب و با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته داده ها جمع آوری و با استفاده از معادلات ساختاری و روش MICMAC مورد تحلیل قرار گرفتند.
یافته ها: 5 مقوله شامل عوامل اجتماعی، عوامل زیرساختی، عوامل محیطی، فرهنگی، سیاسی شناسایی و دستهبندی شد. که 12 شاخص مهم در این رابطه شناسایی شد.
نتیجه گیری: بر اساس نتایج پژوهش مشخص شد عوامل اخلاقی چون، میزان نیکزیستی جامعه، احترام به دیگران، باورهای مذهبی، احترام به فرهنگ های دیگر، نبود تعصبات قومی – نژادی، حمایت از دیگران، احترام به محیط زیست، اعتبار، ثبات و امنیت، آزادی های فردی و اجتماعی، برابری حقوق، زیرساخت های ایمن در شکل گیری تصویر برند مقصد نقش دارند.
|
|
واژههای کلیدی: اخلاق، برند مقصد، گردشگری |
|
متن کامل [PDF 416 kb]
(584 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1401/9/3 | پذیرش: 1401/9/10 | انتشار: 1401/9/10
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|