[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 17، شماره 3 - ( 9-1401 ) ::
جلد 17 شماره 3 صفحات 184-180 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی نقش اخلاق در شکل گیری برند مقصد
آرش نظامی، فرشید نمامیان1، علیرضا اسلامبولچی2
1- 2. گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاداسلامی، واحد کرمانشاه، کرمانشاه، ایران
2- 3. گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاداسلامی، واحد همدان،همدان، ایران
چکیده:   (856 مشاهده)
زمینه: امروزه صنعت گردشگری به  عنوان یکی از مهمترین صنایع درآمدزا در دنیا مطرح است. . تصویر برند مقصد یکی از اساسی­ترین ابزارهای مدیران صنعت گردشگری است و  گردشگران بر اساس تصویر ذهنی خود از مکان های مختلف اقدام به تعیین مقصد گردشگری می کنند از این رو پژوهش حاضر بر آن شد تا نقش اخلاق در شکل گیری برند مقصد را مورد توجه قرار دهد.
روش: این پژوهش کاربردی و در زمره پژوهش های توصیفی همبستگی قرار داشت. جامعه آماری شامل تمامی گردشگران داخلی و خارجی که در تابستان 98 به استان لرستان سفر کرده اند بود  که از میان آنها 260 نفر به شکل نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب و با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته داده ها جمع آوری و با استفاده از معادلات ساختاری و روش MICMAC مورد تحلیل قرار گرفتند.
یافته ها: 5 مقوله شامل عوامل اجتماعی، عوامل زیرساختی، عوامل ‌محیطی، فرهنگی، سیاسی شناسایی و دسته‌بندی شد. که 12 شاخص مهم در این رابطه شناسایی شد.
نتیجه گیری: بر اساس نتایج پژوهش مشخص شد عوامل اخلاقی چون، میزان نیکزیستی جامعه، احترام به دیگران، باورهای مذهبی، احترام به فرهنگ های دیگر، نبود تعصبات قومی نژادی، حمایت از دیگران، احترام به محیط زیست، اعتبار، ثبات و امنیت، آزادی های فردی و اجتماعی، برابری حقوق، زیرساخت های ایمن در شکل گیری تصویر برند مقصد نقش دارند.
 
واژه‌های کلیدی: اخلاق، برند مقصد، گردشگری
متن کامل [PDF 416 kb]   (584 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/9/3 | پذیرش: 1401/9/10 | انتشار: 1401/9/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Investigating the Role of Ethics in Formation of Destination Brand. Ethics in Science and Technology 2022; 17 (3) :180-184
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2774-fa.html

نظامی آرش، نمامیان فرشید، اسلامبولچی علیرضا. بررسی نقش اخلاق در شکل گیری برند مقصد. اخلاق در علوم و فناوری. 1401; 17 (3) :180-184

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2774-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 17، شماره 3 - ( 9-1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4710