[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 18، شماره 2 - ( 6-1402 ) ::
جلد 18 شماره 2 صفحات 163-156 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی رابطه بین اخلاق و شکاف خط مشی های عمومی درحوزه محیط زیست
فاطمه رضائی1، مجتبی طبری*2، علی فرهادی محلی3، تورج مجیبی1
1- واحد فیروزکوه، دانشگاه آزاداسلامی، فیروزکوه، ایران
2- واحد قائم شهر، دانشگاه آزاداسلامی، قائم شهر، ایران ، Mo_tabari@yahoo.com
3- واحد گرگان،دانشگاه آزاد اسلامی،گرگان،ایران
چکیده:   (80 مشاهده)
زمینه: خط مشی های عمومی درحوزه محیط زیست، محتاج حمایت های فرهنگی و اخلاقی است. لذا هدف این پژوهش، بررسی رابطه بین اخلاق و شکاف خط مشی های عمومی در حوزه محیط زیست می باشد.
روش: روش پژوهش توصیفیهمبستگی مبتنی بر مدل معادلات ساختاری می باشد. جامعه آماری در این مطالعه، شامل کلیه کارشناسان ارشد و دکتری رشته های دانشگاهی در حوزه محیط زیست می باشند که تعداد آنها 121456 نفر است. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 384 نفر تعیین شد و نمونه ها با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها پرسش‌نامه است. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از نرم‌افزار SmartPLS3 و روش معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی استفاده‌شده است.
یافته ها: نتایج نشان می‌دهد که بین اخلاق و ابعاد شکاف خط مشی های عمومی درحوزه محیط زیست(ارتباط سیاستها با اهداف سازمان، بعد انتظارات و احساسات جامعه و بعد تامین نظر ذی نفعان) رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
نتیجه گیری: نتایج این پژوهش و در نظر گرفتن نقش مهم اخلاق و فلسفه زیست محیطی و مسائل زیربنایی محیط زیست، نتایج مهمی را در بر داشته و می تواند مدلی کاربردی برای سیاستگذاران، مدیران و مجریان اخلاق در حوزه خط مشی گذاری زیست محیطی قرار گیرد.
 
شماره‌ی مقاله: 20
واژه‌های کلیدی: اخلاق، شکاف خط مشی های دولت، محیط زیست، خط مشی گذاری زیست محیطی
متن کامل [PDF 616 kb]   (41 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/7/4 | پذیرش: 1401/9/5 | انتشار: 1402/6/7
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rezaei F, Tabari M, Farhadi Mahalli A, Mojibi T. Designing a Digital Marketing Model Considering Marketing Ethics. Ethics in Science and Technology 2023; 18 (2) :156-163
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2742-fa.html

رضائی فاطمه، طبری مجتبی، فرهادی محلی علی، مجیبی تورج. بررسی رابطه بین اخلاق و شکاف خط مشی های عمومی درحوزه محیط زیست. اخلاق در علوم و فناوری. 1402; 18 (2) :156-163

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2742-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 18، شماره 2 - ( 6-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4570