[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: جلد 17 - ::
جلد 17 - صفحات 164-159 برگشت به فهرست نسخه ها
تاثیر رعایت اخلاق در بازاریابی رسانه های اجتماعی بر شکل گیری اعتماد مشتری نسبت به برند
فرشید صید احمدی1، حسین بوداقی خواجه نوبر2، حسین قره بیگلو2
1- 1. دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد عجب شیر، عجب شیر ، ایران
2- 2. گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد عجب شیر ، عجب شیر ، ایران
چکیده:   (742 مشاهده)
زمینه: رسانه های اجتماعی ابزاری قدرتمند هستند تا سازمانها را به مخاطبان هدف برسانند. هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی تاثیر رعایت اخلاق در بازاریابی رسانه های اجتماعی بر شکل گیری اعتماد مشتری نسبت به برند در بانک رفاه کارگران است.
روش: این تحقیق بر اساس هدف، کاربردی و بر اساس ماهیت روش یک تحقیق توصیفی-پیمایشی می باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل مشتریان شعب بانک رفاه کارگران در استان لرستان می باشد که با توجه به جدول مورگان تعداد 384 نفر برای نمونه به شیوه دردسترس انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه های استاندارد در زمینه متغیرهای تحقیق بود.  برای تجزیه و تحلیل داده ها و بررسی فرضیه های تحقیق از تکنیک معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار لیزرل استفاده شد.
یافته ها: نتایج نشان دادند که،  رعایت اخلاق در بازاریابی شبکه های اجتماعی با شکل گیری اعتماد مشتریان نسبت به برند بانکی در بانک رفاه کارگران رابطه مثبت و معناداری دارد. همچنین رعایت اخلاق در تبلیغات آنلاین، ارزش ادراک شده آنلاین، ارتباطات آنلاین و اجتماعات آنلاین نیز با شکل گیری اعتماد برند بانکی در بانک رفاه کارگران رابطه مثبت و معناداری دارند.
نتیجه گیری: به کارگیری روشهای نادرست و غیر اخلاقی در بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی نه تنها از لحاظ انسانی و اخلاقی ناپسند می باشد بلکه بی شک منجر به سلب اعتماد مشتریان و بی اعتباری سازمان خواهد شد.
واژه‌های کلیدی: اخلاق، بازاریابی، رسانه اجتماعی، اعتماد مشتری.
متن کامل [PDF 425 kb]   (425 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/9/25 | پذیرش: 1400/11/25 | انتشار: 1401/5/13
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Effect of Ethics in Social Media Marketing on the Formation of Customer Trust in the Brand. Ethics in Science and Technology 2022; 17 :159-164
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2649-fa.html

صید احمدی فرشید، بوداقی خواجه نوبر حسین، قره بیگلو حسین. تاثیر رعایت اخلاق در بازاریابی رسانه های اجتماعی بر شکل گیری اعتماد مشتری نسبت به برند. اخلاق در علوم و فناوری. 1401; 17 () :159-164

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2649-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 17 - برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4660