[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: جلد 17 - ::
جلد 17 - صفحات 132-126 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی مدل فرایندی بازاریابی اخلاقی با رویکرد تقویت قصد خرید مشتریان
عبدالرحیم نوروزی1، رسول ثانوی فرد2، علی اصغر عیوضی حشمت3
1- 1. دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی، واحد قم، دانشگاه آزاد اسلامی، قم، ایران
2- 2. گروه مدیریت بازرگانی، واحد قم، دانشگاه آزاد اسلامی، قم، ایران
3- 3. گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
چکیده:   (768 مشاهده)
زمینه: بازاریابی اخلاقی بیشتر از اینکه یک استراتژی بازاریابی باشد، نوعی فلسفه است . در این شیوه کارفرمایان به دنبال ترویج صداقت، عدالت و تعهد در تبلیغات خود هستند. تحقیق حاضر با هدف ارائه الگوی فرایندی بازاریابی اخلاقی با رویکرد تقویت قصد خرید مشتریان در حوزه خدمات بانک کشاورزی به انجام رسیده است.
روش: این تحقیق کیفی، کاربردی با رویکرد پیمایشی-اکتشافی بود. جامعه آماری گروهی از خبرگان شامل مدیران ارشد بانک کشاورزی، اساتید دانشگاهی در حوزه بازاریابی و مشاورین بازاریابی آشنا به صنعت بانکداری بودند. از روش نمونه‌گیری غیراحتمالی هدفمند برای انتخاب نمونه استفاده شد  و 11 نفر از خبرگان به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار اصلی جمع‌آوری داده‌ها، مصاحبه عمیق و غیرساختار یافته بود. برای تحلیل از کدگذاری‌های سه گانه باز، محوری و انتخابی، استفاده شد.
یافته ها: نتایج حاکی از استخراج 130 مفهوم اولیه بود که بعد از بررسی و حذف مفاهیم تکراری، 36 مفهوم شناسایی و در 14 مقوله قرار گرفت.
نتیجه گیری: الگوی تحقیق نشان داد، هسته اصلی جلب توجه مشتری می‌باشد. در این مسیر، چهار عامل علّی، تأکید بر اخلاق در طراحی پیام تبلیغی، تأکید پیام تبلیغی بر مزیت‌های رقابتی، قدرت ترغیب‌کنندگی پیام تبلیغی و قدرت پیام تبلیغی تأثیرگذار می‌باشند. در الگو دو راهبرد اصلی وجود دارد: تحریک مشتریان به انتقال دهان به دهان پیام تبلیغی و انتشار سیستماتیک پیام تبلیغی از طرق رسانه‌های اجتماعی که دو عامل زمینه‌ای و همچنین دو عامل مداخله‌گر بر راهبردهای مدل اثرگذار هستند. سه پیامد مهم این فرایند ارتقاء قصد خرید ، تقویت برند ، و افزایش وفاداری خواهد بود.
 
واژه‌های کلیدی: بازاریابی اخلاقی، قصد خرید خدمات، تبلیغات
متن کامل [PDF 414 kb]   (416 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/12/19 | پذیرش: 1401/2/17 | انتشار: 1401/5/13
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Designing an Ethical Marketing Process Model with the Approach of Strengthening the Intention of Customers to Buy. Ethics in Science and Technology 2022; 17 :126-132
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2645-fa.html

نوروزی عبدالرحیم، ثانوی فرد رسول، عیوضی حشمت علی اصغر. طراحی مدل فرایندی بازاریابی اخلاقی با رویکرد تقویت قصد خرید مشتریان. اخلاق در علوم و فناوری. 1401; 17 () :126-132

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2645-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 17 - برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4660