[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 18، شماره 2 - ( 6-1402 ) ::
جلد 18 شماره 2 صفحات 155-148 برگشت به فهرست نسخه ها
مدل رابطه ارتباطات انسانی با عملکرد شغلی کارکنان و نقش مداخله‌گر فرهنگ سازمانی مبتنی بر ارزش‌های اخلاقی
محمدرضا رسام1، امین نیک پور2، یاسر سالاری3، سنجر سلاجقه4
1- دانشجوی دکتری ، گروه مدیریت دولتی، واحد کرمان ، دانشگاه آزاد اسلامی ،کرمان، ایران
2- دانشیار، گروه مدیریت دولتی، واحد کرمان ، دانشگاه آزاد اسلامی ،کرمان، ایران(نویسنده مسئول) ، Nikpour2003@yahoo.com
3- استادیار، گروه معارف اسلامی، واحد کرمان ، دانشگاه آزاد اسلامی ،کرمان، ایران
4- دانشیار ، گروه مدیریت دولتی، واحد کرمان ، دانشگاه آزاد اسلامی ،کرمان، ایران
چکیده:   (688 مشاهده)
زمینه: پژوهش حاضر به تدوین مدل رابطه ارتباطات انسانی با عملکرد شغلی کارکنان و نقش مداخله‌گر  فرهنگ سازمانی مبتنی بر ارزش‌های اخلاق اسلامی، پرداخته است.
روش: تحقیق حاضر از  نظر هدف کاربردی و از نظر روش پژوهش توصیفی پیمایشی و به طور مشخص مبتنی بر مدل معادلات ساختاری است. جامعه آماری این پژوهش، کلیه مدیران و کارکنان در سازمان­های تأمین اجتماعی جنوب غربی ایران (کهکیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر) می­باشد. تعداد 171 نفر به عنوان نمونه آماری پژوهش با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده، انتخاب شده‌اند. ابزار جمع­اوری اطلاعات، سه پرسشنامه استاندارد 1- فرهنگ سازمانی؛ 2- پرسشنامه عملکرد شغلی و 3- پرسشنامه ارتباطات انسانی است. به منظور تحلیل داده‌ها و ترسیم مدل، نرم­افزار PLS، به کار گرفته شده است.
یافته‌ها: نتایج آزمون­های آماری حاکی از آن است که بین ارتباطات انسانی و ابعاد آن (مدیریت تعارض، خودآشکارسازی، اعتماد، انگیزش، خودپذیری، خودآگاهی و مهارت‌های ارتباط اسلامی) با عملکرد شغلی کارکنان (عملکرد وظیفه‌ای و زمینه) رابطه وجود دارد و فرهنگ سازمانی مبتنی بر ارزش‌های اخلاق اسلامی (فرهنگ تربیت‌محور، فرهنگ دانش‌محور، فرهنگ اخلاق‌گرا و فرهنگ رابطه‌گرا) بین دو متغیر ارتباطات انسانی و عملکرد شغلی نقش میانجی دارد.
نتیجه‌‌گیری: ترکیب فرهنگ سازمانی و اخلاق کار اسلامی به عنوان یک عنصر فعال می‌تواند بر رفتارهای اسلامی و عمل بر اساس آن کمک نماید.
شماره‌ی مقاله: 19
واژه‌های کلیدی: اخلاق اسلامی، ارزش‌های سازمانی، فرهنگ سازمانی اسلامی، ارتباط، عملکرد
متن کامل [PDF 659 kb]   (356 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/1/7 | پذیرش: 1401/3/8 | انتشار: 1402/6/7
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Model of Human Communication with Employees' Job Performance and the Intervening Role of Organizational Culture based on Moral Values. Ethics in Science and Technology 2023; 18 (2) : 19
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2549-fa.html

رسام محمدرضا، نیک پور امین، سالاری یاسر، سلاجقه سنجر. مدل رابطه ارتباطات انسانی با عملکرد شغلی کارکنان و نقش مداخله‌گر فرهنگ سازمانی مبتنی بر ارزش‌های اخلاقی. اخلاق در علوم و فناوری. 1402; 18 (2) :148-155

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2549-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 18، شماره 2 - ( 6-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4660