[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 16، شماره 4 - ( 12-1400 ) ::
جلد 16 شماره 4 صفحات 126-119 برگشت به فهرست نسخه ها
نقش اخلاق در بازاریابی اجتماعی بر ترغیب نخبگان ورزشی به خرید برندهای داخلی
ثریا سعیدی1، نصرالله محمدی*2، فرشاد امامی3
1- 1. دانشجوی دکتری گروه مدیریت ورزشی، واحدآیت الله آملی، دانشگاه آزاد اسلامی،آمل،ایران
2- 2. گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور ، n_mohamadi@pnu.ac.ir
3- 3. گروه مدیریت ورزشی، واحد آیت الله آملی، دانشگاه آزاداسلامی، آمل،ایران
چکیده:   (939 مشاهده)
زمینه: با توجه به مشکلاتی که بازاریابان ورزشی با برندهای‌داخلی روبرو هستند، توجه به اخلاق در بازاریابی‌اجتماعی در جهت بهبود وضعیت خرید مصرف‌کنندگان می تواند موثر باشد. ازین رو پژوهش حاضر با هدف نقش اخلاق در بازاریابی اجتماعی بر ترغیب نخبگان ورزشی به برندهای‌داخلی تدوین شده است.
روش:این پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه نخبگان ورزشی بودند که تعداد 206نفر بر اساس اصول تعیین حجم نمونه و روش دسترس به‌عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه­ اخلاق در بازاریابی اجتماعی و تصمیم به خرید مصرف کنندگان استفاده­گردید .برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر با نرم افزار spss و Amos استفاده شد.
یافته ها:نتایج آزمون همبستگی پیرسون نشان دادبین اخلاق در بازاریابی اجتماعی و ابعادش با ترغیب نخبگان ورزشی به خرید برندهای داخلی رابطه معناداری وجود دارد.نتایج تحلیل مسیر نیز نشان داد که تنها مشتری مداری و رعایت اصول و ارزش های اخلاقی در فروش بر ترغیب نخبگان ورزشی به خرید برندهای داخلی تاثیر مثبت معناداری دارند که مشتری مداری(858/0=β)نسبت به رعایت اصول و ارزش های اخلاقی در فروش(345/0=β)تأثیر بیشتری بر ترغیب نخبگان ورزشی به خرید برندهای داخلی دارد.
نتیجه گیری:بر اساس نتایج رعایت اصول اخلاقی در بازاریابی اجتماعی از سوی عوامل اجرایی کسب وکارهای برندهای ورزشی می تواند در شکل دهی رفتار و ترغیب به خرید مصرف کنندگان و نخبگان ورزشی تاثیر داشته باشد.
واژه‌های کلیدی: بازاریابی ورزشی، اخلاق در بازاریابی اجتماعی، ترغیب مصرف کنندگان به خرید، برندهای داخلی
متن کامل [PDF 520 kb]   (329 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/9/6 | پذیرش: 1398/11/7 | انتشار: 1400/12/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Role of Ethics in Social Marketing on Persuading Sports Elites to Buy Domestic Brands. Ethics in Science and Technology 2022; 16 (4) :119-126
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2491-fa.html

سعیدی ثریا، محمدی نصرالله، امامی فرشاد. نقش اخلاق در بازاریابی اجتماعی بر ترغیب نخبگان ورزشی به خرید برندهای داخلی. اخلاق در علوم و فناوری. 1400; 16 (4) :119-126

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2491-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 16، شماره 4 - ( 12-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645