[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 16، شماره 2 - ( 6-1400 ) ::
جلد 16 شماره 2 صفحات 169-162 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل عوامل مرتبط با اخلاق حرفه‌ای معلمان با تاکید بر سبک رهبری
منیره یوسفی1، نازنین بنی اسدی*1
1- گروه مدیریت آموزشی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
چکیده:   (1196 مشاهده)
زمینه: آموزش و پروش هر جامعه، بنیان فرهنگ و تعلیم و تربیت صحیح است و معلمان الگوهای رفتار اخلاقی برای نسلهای آینده هستند. هدف کلی پژوهش حاضر، تحلیل عوامل تاثیرگذار بر اخلاق حرفه‌ای معلمان با تاکید بر سبک رهبری مدیران آموزشی مدارس ابتدایی دخترانه منطقه چهار شهر تهران است.
روش: پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی بود . جامعه آماری کلیه معلمان و مدیران مدارس ابتدایی دخترانه آموزش و پرورش منطقه 4 شهر تهران در سال تحصیلی 98-99 800 نفر بود که نمونۀ آماری با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای و براساس فرمول کوکران 260 نفر انتخاب شد. ابزار پرسشنامه استاندارد بود.  تجزیه و تحلیل آماری با روش معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار  SPSS 24 و نرم افزار  Smart-Pls نسخۀ 3 انجام گرفت.
یافته ها: ضریب رگرسیونی سبک رهبری تحولگرای مدیران آموزشی با اخلاق حرفه‌ای معلمان 79/0 و سطح معناداری آن کوچکتر از 05/0 است. همچنین ضریب رگرسیونی سبک رهبری مراوده ای( معامله گر) مدیران آموزشی با اخلاق حرفه‌ای معلمان، 103/0 و سطح معناداری03/0 می‌باشد. ضریب رگرسیونی سبک رهبری باری­ به هر­جهت مدیران آموزشی با اخلاق حرفه‌ای معلمان ، 05/0با سطح معناداری 132/ 0 است.
نتیجه گیری: سبک‌های رهبری تحولگرا و مراوده­ای(معامله گر) مدیران آموزشی با اخلاق حرفه‌ای معلمان مدارس ابتدایی دخترانه منطقه چهار شهر تهران رابطه مثبت معناداری دارد. در حالی که سبک رهبری باری به هر جهت مدیران آموزشی، با اخلاق حرفه‌ای معلمان مدارس ابتدایی دخترانه منطقه چهار شهر تهران رابطه معناداری ندارد.
 
واژه‌های کلیدی: آموزش و پرورش، اخلاق حرفه‌ای، سبک رهبری
متن کامل [PDF 531 kb]   (588 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/10/23 | پذیرش: 1399/12/22 | انتشار: 1400/6/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Analyzing the Related Factors to Professional Ethics of Teachers with Regard to the Leadership Style. Ethics in Science and Technology 2021; 16 (2) :162-169
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2301-fa.html

یوسفی منیره، بنی اسدی نازنین. تحلیل عوامل مرتبط با اخلاق حرفه‌ای معلمان با تاکید بر سبک رهبری. اخلاق در علوم و فناوری. 1400; 16 (2) :162-169

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2301-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 16، شماره 2 - ( 6-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645