[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 16، شماره 2 - ( 6-1400 ) ::
جلد 16 شماره 2 صفحات 47-38 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی مولفه های انتظارات اخلاقی دانشجویان از آموزش عالی
مهان قلمکاری1، محمد نوریان*2، عصمت مسعودی ندوشن1، داریوش نوروزی3
1- 1. گروه مدیریت آموزشی ،دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
2- گروه مدیریت و برنامه ریزی ،دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
3- 3. گروه تکنولوژی آموزشی، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی ، دانشگاه علامه طباطبایی
چکیده:   (934 مشاهده)
زمینه: شناسایی انتظارات  اخلاقی دانشجویان از آموزش عالی به مدیران کمک می‌کند تا با تأمین انتظارات، انگیزه تحصیلی دانشجویان را فراهم کرده و به پیشرفت تحصیلی و علمی آن ها و در نهایت توسعه جامعه کمک نمایند. هدف پژوهش شناسایی انتظارات اخلاقی دانشجویان ایرانی از آموزش عالی است.
روش: مطالعه حاضر پژوهشی کیفی است که با استفاده از نظریه داده بنیان انجام پذیرفته است. جامعه مورد مطالعه دانشجویان تحصیلات تکمیلی می­باشد. در انتخاب نمونه از روش نمونه برداری هدفمند و غیرتصادفی استفاده شده که نمونه با 20 مصاحبه اشباع شده است. برای جمع آوری داده ها از مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته استفاده شده و تحلیل داده ها از طریق نظریه داده بنیان به وسیله ی روش کدگذاری باز، محوری و گزینشی صورت پذیرفته است.
یافته ها: پس از تحلیل داده ها با استخراج جملات کلیدی مصاحبه ها، 128 مولفه اولیه شناسایی و در 11 بعد بهبود کیفیت زندگی، رعایت شأن و حال دانشجویان، جایگاه خاص دانشجویان، توجه به تفاوت سطح علمی دانشجویان، حمایت های علمی از دانشجویان، ارجحیت خدمات به دانشجویان نخبه، شخصیت مطلوب و عملکرد مناسب اساتید، همدلی و همکاری بین دانشجویان و دانشگاه، تعهد سازمانی، مدیریت کارآمد و 3 درون مایه ی تمرکز بر رشد و خود کارآمدی، تاکید بر اهمیت جایگاه و نقش دانشجو، تمرکز بر خدمات علمی و آموزشی طبقه بندی گردیده است.
نتیجه گیری: نتایج پژوهش نشان داد که دانشجویان انتظارات اخلاقی متنوعی از آموزش عالی دارند که برای برآورده سازی آن ها نیاز به برنامه ریزی های دقیقی است.
 
واژه‌های کلیدی: انتظارات اخلاقی، دانشجویان، آموزش عالی
متن کامل [PDF 908 kb]   (422 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/2/12 | پذیرش: 1398/4/14 | انتشار: 1400/6/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Identifying the Components of Students' Ethical Expectations of Higher Education. Ethics in Science and Technology 2021; 16 (2) :38-47
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2282-fa.html

قلمکاری مهان، نوریان محمد، مسعودی ندوشن عصمت، نوروزی داریوش. شناسایی مولفه های انتظارات اخلاقی دانشجویان از آموزش عالی. اخلاق در علوم و فناوری. 1400; 16 (2) :38-47

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2282-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 16، شماره 2 - ( 6-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645