[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: جلد 16 - ::
جلد 16 - صفحات 186-176 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی مدل بازاریابی اخلاقی در صنعت بانکداری
محمد نیکبخت1، فریده حق شناس کاشانی2، ماندان مومنی3
1- 1. گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران ، ایران
2- 2. گروه مدیریت کسب و کار و کارآفرینی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران ، ایران
3- 3. گروه مدیریت توسعه منابع انسانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران ، ایران
چکیده:   (1613 مشاهده)
زمینه: جامعه امروز شاهد توجه روزافزون افراد و موسسات به بازاریابی ­اخلاقی است. با توجه به اهمیت صنعت بانکداری هدف پژوهش حاضر طراح ی­الگوی بازاریابی ­اخلاقی در صنعت بانکداری بود.
روش:  پژوهش حاضر کیفی و مبتنی بر نظریه داده بنیاد بود و به‌طور خاص طرح نظا م­مند اشتراس و کوربن در آن استفاده شد. جامعه آماری شامل مدیران بانک‌ها، سیاست‌گذاران و متخصصین حوزه بازاریابی و مدیریت منابع انسانی بود که از میان 21 نفر با روش­ نمونه‌گیری نظری تا رسیدن مقوله‌ها به اشباع نظری به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش مصاحبه عمیق ساختار نیافته بود. داده‌های کیفی با استفاده از، کدگذاری باز، محوری و انتخابی مورد تحلیل قرار گرفتند.
یافته ها: در مرحله کدگذاری باز 87 مقوله به دست آمد که در گام بعدی این مقولات در قالب 30 مقوله کلی­تر طبقه­بندی شد و­درنهایت در مرحله­ کدگذاری­ انتخابی 29 مقوله فرعی در قالب 8 مقوله اصلی بیان شد.
نتیجه گیری: بر اساس نتایج تحقیق مشخص شد 8 مقوله اصلی شامل عوامل­ فردی (نگرش مدیران به بازاریابی اخلاقی، شایسته سالاری و توجه به توانمندی‏ها و مهارت‏های مدیران)؛ عوامل سازمانی (فرهنگ ­سازمانی، قوانین و مقررات، ساختار­سازمانی و منابع­ مالی و کالبدی)؛ عوامل­ زمینه ­ای (سیاست‌گذاری کلان و کنشگری اخلاق ی­کارکنان)؛ عوامل­ محیطی (نقش دولت، عوامل اجتماعی-فرهنگی و عوامل اقتصادی)؛ راهبردهای­ سطح خرد (توجه به شایسته‌سالاری در مدیریت بانک‌ها، آموزش اخلاقی­مدیران بانک‌ها و تفویض اختیار به کارکنان)؛ راهبردهای­ سطح کلان (تسهیم تجارب مدیران بانک‌ها، استقلال سازمانی و بازنگری و پالایش قوانین و مقررات)؛ و پیامدهای فردی (رضایت­مندی مشتری و بالا رفتن وفاداری مشتری) وپیامدهای سازمانی (بهبود کارایی و اثربخشی، پاسخگویی ­و اعتبار و شهرت­ سازمانی) در مدل فرآیندی بازاریابی ­اخلاقی­ صنعت بانکداری وجود دارد.
 
واژه‌های کلیدی: بازاریابی اخلاقی، صنعت بانکداری، نظریه داده بنیاد
متن کامل [PDF 516 kb]   (729 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/5/16 | پذیرش: 1400/5/10 | انتشار: 1400/5/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Designing an Ethical Marketing Model in the Banking Industry. Ethics in Science and Technology 2021; 16 (ویژه نامه) :176-186
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2257-fa.html

نیکبخت محمد، حق شناس کاشانی فریده، مومنی ماندان. طراحی مدل بازاریابی اخلاقی در صنعت بانکداری. اخلاق در علوم و فناوری. 1400; 16 (ویژه نامه) :176-186

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2257-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 16 - برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4710