[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: جلد 16 - ::
جلد 16 - صفحات 175-169 برگشت به فهرست نسخه ها
مدل پیشایندهای رفتار خرید ناگهانی مشتریان با تاکید بر عوامل روانشناختی، اخلاقی و فرهنگی
محمدرضا رحیمی1، رضا شافعی2، رویا شاکری3
1- دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایران
2- گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه کردستان، سنندج، ایران
3- گروه مدیریت دانشکده علوم انسانی، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایران
چکیده:   (1191 مشاهده)
زمینه: هدف اصلی این پژوهش ارائه مدل پیشایندهای اخلاقی رفتار خرید مشتریان با تاکید بر خدمات مطالعه موردی (فروشگاههای افق کوروش) بود.
روش: پژوهش حاضر توسعه ای است که با رویکرد کیفی صورت گرفت. در این پژوهش از روش گرانددتئوری استفاده شد. جامعه آماری شامل خبرگان بازاریابی فروشگاههای افق کوروش و همچنین خبرگان آکادمیک شامل پژوهشگران و اساتید دانشگاهی بودند، که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند از نوع گلوله برفی تعداد 25 نفر انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته بود. حجم نمونه مورد مطالعه بعد از انجام مصاحبه و تجزیه و تحلیل اطلاعات تا اشباع کامل ادامه یافت. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش کدگذاری موضوعی استفاده گردید.
یافته ها: تعیین اعتبار یافته ها با بکارگیری روش بازسازی واقعیت و افراد خارج از محدوده پژوهش انجام گرفت. با توجه به  نتایج به دست آمده از ارائه چارپوب پیشنهادی 8 مقوله اصلی (خصوصیات اخلاقی، عوامل جمعیت شناختی،، عوامل روانشناختی، عوامل موقعیتی و محیطی، عوامل فرهنگی،عوامل آمیخته بازاریابی، کیفیت خدمات، ویژگی های مرتبط با محصول) استخراج گردید.
نتیجه گیری: با توجه به نتایج به دست آمده می توان گفت مجموعه ای عوامل در رفتار خرید ناگهانی نقش دارند و در کنار عوامل جمعیتی، محیطی و ... می توان بر نقش عوامل اخلاقی فرهنگی و روانشناختی تاکید ویژه داشت.
 
واژه‌های کلیدی: پیشایندها، رفتار خرید ناگهانی، خصوصیات روانشناختی، عوامل اخلاقی، عوامل فرهنگی
متن کامل [PDF 915 kb]   (628 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/5/16 | پذیرش: 1400/5/10 | انتشار: 1400/5/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Antecedent Model of Customers' Sudden Buying Behavior with Emphasis on Psychological, Ethical and Cultural Factors. Ethics in Science and Technology 2021; 16 (ویژه نامه) :169-175
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2256-fa.html

رحیمی محمدرضا، شافعی رضا، شاکری رویا. مدل پیشایندهای رفتار خرید ناگهانی مشتریان با تاکید بر عوامل روانشناختی، اخلاقی و فرهنگی. اخلاق در علوم و فناوری. 1400; 16 (ویژه نامه) :169-175

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2256-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 16 - برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.11 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4710