طراحی مدل بومی بازاریابی اخلاقی در صنعت فیلمسازی
|
ناصر کمالی، اسماعیل حسنپور قروقچی، سراج الدین محبی |
|
|
چکیده: (1346 مشاهده) |
زمینه: این پژوهش با هدف طراحی و تبیین مدل فرایندی بازاریابی اخلاقی در صنعت شبکه نمایش خانگی به انجام رسید.
روش: این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی، از لحاظ رویکرداکتشافی، و ازلحاظنحوه تجزیهوتحلیل دادهها، آمیخته (کیفی-کمّی) میباشد. در فازکیفی تحقیق و بهمنظور طراحی مدل براساس متدولوژی تئوری دادهبنیاد، گروهی از خبرگان حوزه بازاریابی شامل اساتیددانشگاهی، مدیرانارشدبازاریابی، و مشاورین بازاریابی صنعت فیلم و سریال انتخاب شدند از روش نمونهگیری گلوله برفی استفاده شد و این فرایند تا رسیدن به اشباع نظری محقق ادامه یافت و مجموعاً 9 مصاحبه صورت گرفت. ابزار اصلی جمعآوری دادهها مصاحبههای عمیق و غیرساختار یافته با خبرگان بود. دادهها با روش کدگذاری تحلیل شدند. در فاز کمّی نیز، مشتریان صنعت شبکه نمایشخانگی در شهرشیراز به عنوان جامعه در نظر گرفته شدند. از میان آنها، 400 نفر براساس روش نمونهبرداری تصادفی ساده به عنوان نمونه آماری انتخاب گردیدند. در فازکمّی تحقیق نیز، ابزار اصلی جمعآوریدادهها، پرسشنامهای بسته و محقق ساز بود و جهت انجام تجزیه و تحلیل های توصیفی و استنباطی، از نرمافزارهای SPSS، LISREL و smart-PLS استفاده شد.
یافته ها: بر اساس نتایج فاز کیفی، 123 مفهوم اولیه استخراج گردید که بعد از بررسی و کنار هم قرار دادن آنها و حذف مفاهیم تکراری، 39 مفهوم نهایی و 13 مقوله شناسایی شد. بر اساس نتایج فاز کمی تمامی 20 فرض تحقیق مورد تایید قرارگرفت و مدلنهایی پژوهش ترسیم شد.
نتیجه گیری: نتایج تحقیق منجر به طراحی مدل فرایندی بازاریابی اخلاقی در صنعت شبکه نمایش خانگی (بر اساس ساختار مدل پارادایمی) شد و روابط فرضی مدل در یک جامعه وسیع مورد آزمون و تأیید قرارگرفتند. |
|
واژههای کلیدی: بازاریابی اخلاقی، فیلم سازی، صنعت شبکه نمایش خانگی |
|
متن کامل [PDF 908 kb]
(756 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1400/5/15 | پذیرش: 1400/5/10 | انتشار: 1400/5/10
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|