[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: جلد 16 - ::
جلد 16 - صفحات 112-103 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی مدل بومی بازاریابی اخلاقی در صنعت فیلم‌سازی
ناصر کمالی، اسماعیل حسن‌پور قروقچی، سراج الدین محبی
چکیده:   (1346 مشاهده)
زمینه: این پژوهش با هدف طراحی و تبیین مدل فرایندی بازاریابی اخلاقی در صنعت شبکه نمایش خانگی به انجام رسید.
روش: این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی، از لحاظ رویکرد­اکتشافی، و از­لحاظ­نحوه تجزیه­و­تحلیل داده‌ها، آمیخته (کیفی-کمّی) می‌باشد. در فاز­کیفی تحقیق و به­منظور طراحی مدل براساس متدولوژی تئوری داده­بنیاد، گروهی از خبرگان حوزه ­بازاریابی شامل اساتید­دانشگاهی، مدیران­ارشد­بازاریابی، و مشاورین بازاریابی صنعت فیلم و سریال انتخاب شدند از روش نمونه‌گیری گلوله برفی استفاده شد و این فرایند تا رسیدن به اشباع نظری محقق ادامه یافت و مجموعاً 9 مصاحبه صورت گرفت. ابزار اصلی جمع‌آوری داده‌ها مصاحبه‌های عمیق و غیرساختار یافته با خبرگان بود. داده­ها با روش کدگذاری تحلیل شدند. در فاز کمّی نیز، مشتریان صنعت شبکه نمایش­خانگی در شهر­شیراز به عنوان جامعه در نظر گرفته شدند. از میان آنها، 400 نفر بر­اساس روش نمونه‌برداری تصادفی ساده به عنوان نمونه آماری انتخاب گردیدند. در فاز­کمّی تحقیق نیز، ابزار اصلی جمع‌آوری­داده‌ها، پرسشنامه‌ای بسته و محقق ساز بود و جهت انجام تجزیه و تحلیل های توصیفی و استنباطی، از نرم‌افزارهای SPSS، LISREL و smart-PLS استفاده شد.
یافته ها: بر اساس نتایج فاز کیفی، 123 مفهوم اولیه استخراج گردید که بعد از بررسی و کنار هم قرار دادن آنها و حذف مفاهیم تکراری، 39 مفهوم نهایی و 13 مقوله شناسایی شد. بر اساس نتایج فاز کمی تمامی 20 فرض تحقیق مورد تایید قرار­گرفت و مدل­نهایی پژوهش ترسیم شد.
نتیجه گیری: نتایج تحقیق منجر به طراحی مدل فرایندی بازاریابی ­اخلاقی در صنعت شبکه نمایش خانگی (بر اساس ساختار مدل پارادایمی) شد و روابط فرضی مدل در یک جامعه وسیع مورد آزمون و تأیید قرار­گرفتند.    
واژه‌های کلیدی: بازاریابی اخلاقی، فیلم سازی، صنعت شبکه نمایش خانگی
متن کامل [PDF 908 kb]   (756 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/5/15 | پذیرش: 1400/5/10 | انتشار: 1400/5/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Designing a Local Model of Ethical Marketing in the Film Industry. Ethics in Science and Technology 2021; 16 (ویژه نامه) :103-112
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2248-fa.html

کمالی ناصر، حسن‌پور قروقچی اسماعیل، محبی سراج الدین. طراحی مدل بومی بازاریابی اخلاقی در صنعت فیلم‌سازی. اخلاق در علوم و فناوری. 1400; 16 (ویژه نامه) :103-112

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2248-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 16 - برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4710