[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 16، شماره 1 - ( 3-1400 ) ::
جلد 16 شماره 1 صفحات 107-100 برگشت به فهرست نسخه ها
رابطۀ تفکر انتقادی و نوآوری سازمانی با میانجی گری اخلاق سازمانی
فرشید اشرفی سلیم کندی*، حسن قلاوندی، علیرضا قلعه ای
چکیده:   (1039 مشاهده)
زمینه: «تفکر انتقادی» « اخلاق سازمانی» و «نوآوری سازمانی» جزو متغیرهایی هستند که در مدیریت سازمانی موردتوجه اصلی محققان بوده و هست. هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین تفکر انتقادی و نوآوری سازمانی با میانجی گری اخلاق سازمانی در بین کارکنان دانشگاه ارومیه می باشد.
روش کار: پژوهش حاضر ازلحاظ هدف، کاربردی و ازنظر نحوه گردآوری داده‌ها، توصیفی - همبستگی است. جامعۀ آماری تحقیق شامل 630 نفر کارمندان دانشگاه ارومیه، بودند که تعداد 230 نفر آن‌ها از طریق نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای انتخاب شدند. داده‌های موردنیاز با استفاده از سه پرسشنامۀ استاندارد تفکر انتقادی، اخلاق سازمانی و نوآوری سازمانی جمع‌آوری و با استفاده از آزمون آماری مدل معادلات ساختاری به روش حداقل مربعات جزئی (pls) برای فرضیه‌های پژوهشی تجزیه‌وتحلیل شدند.
یافته‌ها: یافته‌های پژوهش نشان داد که تفکر انتقادی توان تبیین تغییرات اخلاق سازمانی و نوآوری سازمانی را به ترتیب به میزان 67  و 46 درصد را دارد. 60 درصد از تغییرات نوآوری سازمانی را اخلاق سازمانی تشریح می‌نماید. هم چنین تفکر انتقادی توان تبیین نوآوری سازمانی از طریق نقش میانجی اخلاق سازمانی را به میزان 40 درصد را دارد. 
نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج آماری، کلیه فرضیات تحقیق تأیید و این نتیجه کلی پژوهش حاصل گردید که اخلاق سازمانی بین رابطه تفکر انتقادی و نوآوری سازمانی نقش میانجی را دارد.
 
واژه‌های کلیدی: تفکر انتقادی، اخلاق سازمانی، نوآوری سازمانی
متن کامل [PDF 901 kb]   (637 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/4/2 | پذیرش: 1400/3/30 | انتشار: 1400/3/30
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Relationship between Critical Thinking and Organizational Innovation by Mediating Role of Organizational Ethics. Ethics in Science and Technology 2021; 16 (1) :100-107
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2174-fa.html

اشرفی سلیم کندی فرشید، قلاوندی حسن، قلعه ای علیرضا. رابطۀ تفکر انتقادی و نوآوری سازمانی با میانجی گری اخلاق سازمانی. اخلاق در علوم و فناوری. 1400; 16 (1) :100-107

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2174-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 16، شماره 1 - ( 3-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645