[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 16، شماره 1 - ( 3-1400 ) ::
جلد 16 شماره 1 صفحات 36-42 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی مؤلفه‌های بانکداری سبز نوآور مبتنی بر اخلاق زیستی برای کسب مزیت رقابتی پایدار
فاطمه حجاران، دکتر رضا رادفر*، دکتر علی دیواندری، دکتر داود فدایی
چکیده:   (79 مشاهده)
زمینه: صنعت بانکداری با ترویج محیط زیست پایدار و سرمایه‌گذاری متمرکز بر مسئولیت اجتماعی می‌تواند توسعه پایدار ایجاد نماید و مزیت رقابتی بنگاه محسوب شود. از این رو پژوهش حاضر با هدف شناسایی مؤلفه‌های بانکداری سبز نوآور مبتنی بر اخلاق زیستی شکل گرفت .
روش: روش تحقیق در پژوهش حاضر کیفی بود .جامعه پژوهش حاضر را خبرگان صنعت بانکداری تشکیل داده‌اند. در این پژوهش از روش نمونه‌گیری هدفمند استفاده شده و 20 نفر از خبرگان صنعت بانکداری به عنوان نمونه انتخاب گردیده‌اند. برای گردآوری اطلاعات مورد نیاز برای سنجش و اندازه‌گیری متغیرهای این پژوهش از پرسشنامه استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده های حاصل از نظرسنجی و پرسشنامه  از تکنیک دلفی و طیف فازی کمک گرفته شد.
یافته ها: بر اساس اجماع آراء خبرگان، 25 مؤلفه به عنوان مؤلفه‌های تاثیرگذار بر بانکداری سبز نوآور مبتنی بر اخلاق زیستی  برای کسب مزیت رقابتی پایدار در صنعت بانکداری پذیرفته شد که از بین آن‌ها کیفیت، نوآوری محصول، شرایط تقاضا، نوآوری زیست محیطی و یکپارچه کردن مشتری در فرایند نوآوری سبز به عنوان مهم‌ترین مؤلفه‌های تأثیرگذار در مدل‌های بانکداری سبز نوآور مبتنی بر اخلاق زیستی برای کسب مزیت رقابتی پایدار شناسایی شد.
نتیجه گیری: نتایج پژوهش نشان داده‌است که مهم‌ترین مؤلفه‌های تأثیرگذار در بانکداری سبز نوآور مبتنی بر اخلاق زیستی برای کسب مزیت رقابتی پایدار شامل کیفیت، نوآوری محصول، شرایط تقاضا، نوآوری زیست محیطی و یکپارچه کردن مشتری در فرایند نوآوری سبز می‌باشد.
واژه‌های کلیدی: نوآوری، اخلاق زیستی، بانکداری سبز، مزیت رقابتی پایدار
متن کامل [PDF 864 kb]   (35 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/3/31 | پذیرش: 1400/3/30 | انتشار: 1400/3/30
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Identifying Green Banking Components Based on Innovation Management to Achieve Sustainable Competitive Advantage. Ethics in science and Technology. 2021; 16 (1) :36-42
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2164-fa.html

حجاران فاطمه، رادفر رضا، دیواندری علی، فدایی داود. شناسایی مؤلفه‌های بانکداری سبز نوآور مبتنی بر اخلاق زیستی برای کسب مزیت رقابتی پایدار. اخلاق در علوم و فنّاوری. 1400; 16 (1) :36-42

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2164-fa.html



دوره 16، شماره 1 - ( 3-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4319