[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 15، شماره 4 - ( 12-1399 ) ::
جلد 15 شماره 4 صفحات 121-113 برگشت به فهرست نسخه ها
الگوی بازاریابی درگردشگری سلامت با تاکید بر مولفه های اخلاقی
ایروان مسعودی اصل*، فاطمه نجفی پور مقدم، سمیه حسام، محمود محمودی فراهانی
چکیده:   (1223 مشاهده)
زمینه: توجه به مولفههای  اخلاقی علاوه بر جنبه‌های انسانی، موجب افزایش تمایل مراجعین خارجی برای دریافت خدمت در حوزه گردشگری سلامت در ایران می‌گردد. هدف پژوهش کنونی، بررسی اهمیت مولفه‌های اخلاقی در الگوی بازاریابی گردشگری سلامت است.
روش: روش پژوهش توصیفی ـ تحلیلی و از نظر هدف کاربردی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان مراکز درمانی و واحدهای فعال درحوزه گردشگری سلامت دانشگاه‌های علوم پژشکی بود که تعداد 630  نفر از آنها با استفاده از روش نمونه‌گیری ساده به عنوان نمونه آماری تعیین شد. ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه بود و به منظور تحلیل داده‌ها از روش تحلیل عاملی تاییدی و مدل‌سازی معادلات ساختاری و نرم‌افزار لیزرل استفاده شد.
یافته‌ها: یافته‌ها نشان داد کلیه مولفه‌های الگوی بازاریابی پژوهش، بر گردشگری سلامت نقش مثبتی دارند. همچنین یافته‌ها بیانگر نقش و تاثیرگذاری مولفه‌های اخلاقی الگوی بازاریابی همچون رفتار دوستانه و احترام‌آمیز، بیان شفاف هزینه درمان و ... بر ترویج و موفقیت گردشگری سلامت بود.
نتیجه‌گیری: الگوی بازاریابی پژوهش نشان‌دهنده نقش و اهمیت توجه به مولفه‌های اخلاقی در گسترش و رونق گردشگری سلامت بود که بر این اساس باید مسئولین و سیاست‌گذاران ذیربط در تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های مرتبط، جدای از در نظر گرفتن مولفه‌های متداول و مطرح در الگوی های بازاریابی حاضر، به نقش مولفه‌های اخلاقی توجه ویژه نمایند.
 
واژه‌های کلیدی: گردشگری سلامت، بازاریابی، مولفه‌های اخلاقی
متن کامل [PDF 837 kb]   (583 دریافت)    
نوع مطالعه: گزارش مورد | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/12/28 | پذیرش: 1399/12/10 | انتشار: 1399/12/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Marketing Pattern in Health Tourism with Emphasis on Ethical Components. Ethics in Science and Technology 2021; 15 (4) :113-121
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2089-fa.html

مسعودی اصل ایروان، نجفی پور مقدم فاطمه، حسام سمیه، محمودی فراهانی محمود. الگوی بازاریابی درگردشگری سلامت با تاکید بر مولفه های اخلاقی. اخلاق در علوم و فناوری. 1399; 15 (4) :113-121

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2089-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 15، شماره 4 - ( 12-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645