تحلیل ارتقای کیفیتگرایی در سایه توجه به اخلاق کسب وکار
|
امیر غفوریان شاگردی، سعید آیباغی اصفهانی، سمیه زراعتکار، مهدی جلالی |
|
|
چکیده: (1187 مشاهده) |
زمینه: اهمیت اخلاق کسب و کار و تاثیر اخلاق بر عملکرد سازمان، کیفیت محصولات و در نهایت رضایت مشتریان، جایگاه تازه و بدیعی در مباحث مدیریت یافته است، بنابراین هدف این پژوهش بررسی اثر اخلاق کسب و کار بر ارتقای کیفیتگرایی میباشد.
روش: مطالعۀ حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر شیوه گردآوری و تحلیل اطلاعات، توصیفی- همبستگی میباشد. جامعـۀ آماری این پژوهش، مهندسین مشاور و ناظر شرکتهای پیمانکاری در شهرستان شاهرود میباشد که تعداد آنها پس از بررسی معادل 109 شرکت برآورد گردید و با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده، تعداد 84 نفر بهعنوان نمونه انتخاب گردیدند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه استفاده شد و بهمنظور تحلیل دادهها از نرمافزارهای آماری اس پی اس اس و ایموس استفاده گردید و از طریق آزمون تحلیل معادلات ساختاری به تحلیل دادهها پرداخته شد. بـرای آزمون فرضیههای تحقیق از معادلات ساختاری استفاده گردید.
یافتهها: نتایج نشان داد که متغیر اخلاق کسب و کار بر کیفیتگرایی اثر مثبت و معناداری دارد.
نتیجهگیری: توجه به اخلاق فضای کسب و کار میتواند منجر به بهبود کیفیت و افزایش رضایتمندی گردد. |
|
واژههای کلیدی: اخلاق، کسب و کار، کیفیتگرایی، رضایت مشتری |
|
متن کامل [PDF 678 kb]
(478 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1399/10/23 | پذیرش: 1399/10/10 | انتشار: 1399/10/10
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|