[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: جلد 15 - ویژه نامه ::
جلد 15 - ویژه نامه صفحات 154-151 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل ارتقای کیفیت‌گرایی در سایه توجه به اخلاق کسب وکار
امیر غفوریان شاگردی، سعید آیباغی اصفهانی*، سمیه زراعتکار، مهدی جلالی
چکیده:   (1064 مشاهده)
زمینه: اهمیت اخلاق کسب و کار و تاثیر اخلاق بر عملکرد سازمان، کیفیت محصولات و در نهایت رضایت مشتریان، جایگاه تازه و بدیعی در مباحث مدیریت یافته است، بنابراین هدف این پژوهش بررسی اثر اخلاق کسب و کار بر ارتقای کیفیتگرایی میباشد.
روش: مطالعۀ حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر شیوه گردآوری و تحلیل اطلاعات، توصیفی- همبستگی میباشد. جامعـۀ آماری این پژوهش، مهندسین مشاور و ناظر شرکت‏های پیمانکاری در شهرستان شاهرود می‏باشد که تعداد آنها پس از بررسی معادل 109 شرکت برآورد گردید و با استفاده از روش نمونه‏گیری تصادفی ساده، تعداد 84 نفر به‏عنوان نمونه انتخاب گردیدند. برای گردآوری داده‏ها از پرسشنامه استفاده شد و به‏منظور تحلیل داده‏ها از نرم‏افزارهای آماری اس پی اس اس و ایموس استفاده گردید و از طریق آزمون‏ تحلیل معادلات ساختاری به تحلیل داده‏ها پرداخته شد. بـرای آزمون فرضیههای تحقیق از معادلات ساختاری استفاده گردید.
یافتهها: نتایج نشان داد که متغیر اخلاق کسب و کار بر کیفیتگرایی اثر مثبت و معناداری دارد.
نتیجهگیری: توجه به اخلاق فضای کسب و کار میتواند منجر به بهبود کیفیت و افزایش رضایتمندی گردد.
واژه‌های کلیدی: اخلاق، کسب و کار، کیفیت‌گرایی، رضایت مشتری
متن کامل [PDF 678 kb]   (427 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/10/23 | پذیرش: 1399/10/10 | انتشار: 1399/10/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Analysis of Quality Promotion in the Shadow of Paying Attention to Business Ethics. Ethics in Science and Technology 2020; 15 :151-154
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2024-fa.html

غفوریان شاگردی امیر، آیباغی اصفهانی سعید، زراعتکار سمیه، جلالی مهدی. تحلیل ارتقای کیفیت‌گرایی در سایه توجه به اخلاق کسب وکار. اخلاق در علوم و فناوری. 1399; 15 () :151-154

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2024-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 15 - ویژه نامه برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645