[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 12، شماره 1 - ( 4-1396 ) ::
جلد 12 شماره 1 صفحات 88-100 برگشت به فهرست نسخه ها
اخلاق فروشندگان الکترونیکی و جذب مشتریان الکترونیکی
چکیده:   (947 مشاهده)

زمینه: در بازار الکترونیکی مبادلات از طریق کانال‌های الکترونیکی صورت می‌گیرد. یک بازار الکترونیکی محل ملاقاتی برای خریداران و فروشندگان ایجاد می‌نماید. هدف از این مقاله تأثیر گرایش‌های فرهنگی و اخلاق در درک مشتریان از اخلاق فروشندگان الکترونیکی جهت وفاداری مشتریان می­باشد.

روش: پژوهش حاضر در زمرۀ پژوهش­های اکتشافی قرار دارد. جامعه تحقیق عبارت بود از متخصصان فروش فروشگاه‌های الکترونیکی که تعداد 1190 نفر  نمونه، از طریق پلت فرم نظرسنجی الکترونیکی انتخاب شدند و یک ایمیل حاوی یک لینک به فروشندگان ارسال شد، از آنها 148 پاسخ دریافت گردید. از 148 پاسخ، 112 پاسخ کامل و قابل استفاده بود. به جز تجربه خرید الکترونیکی و متغیرهای جمعیت شناختی، برای تمام ساختارها با استفاده از آیتم­های موجود از مقیاس 5 نقطه (حالت) لیکرت استفاده شد. همه‌ حالت­ها، دارای آلفای کرونباخ بالاتر از 74/0، بودند و این نشان‌دهندۀ قابلیت اعتماد و اطمینان معیارها بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی و آزمون t استفاده شد.

یافته‌ها: با توجه به یافته­های این مقاله، مشتریان الکترونیکی تمایل بالایی برای درک بهتری از اخلاق فروشندگان الکترونیکی دارند، و درک بالاتر مشتریان الکترونیکی منجر به افزایش خرید از فروشندگان الکترونیکی می­شود. پاسخ‌دهی به موقع و درست فروشنده الکترونیکی، بر جذب و وفاداری مشتری تاثیر مثبتی دارد.

نتیجه‌گیری: سازمان­های بزرگ باید اثرات بافت­های فرهنگی بر روی نگرش مشتریان از اخلاق فروشندگان را درک کنند تا بتوانند یک استراتژی بازاریابی موفق ایجاد کنند. علاوه‌براین اگر فروشندگان الکترونیکی شرایط خرید را به صورت امن، محرمانه و خصوصی ایجاد کنند باعث وفاداری و جذب مشتری و در نتیجه خرید مجدد خواهد شد.

واژه‌های کلیدی: اخلاق، فروشندگان الکترونیکی، وفاداری، رضایت مشتری، پاسخ‌دهی
متن کامل [PDF 246 kb]   (508 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۶/۴/۸ | پذیرش: ۱۳۹۶/۴/۸ | انتشار: ۱۳۹۶/۴/۸
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ethics in Electronically Sellers & Attracting Electronically Customers. Ethics in science and Technology. 2017; 12 (1) :88-100
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-538-fa.html

اخلاق فروشندگان الکترونیکی و جذب مشتریان الکترونیکی. اخلاق در علوم و فنّاوری. 1396; 12 (1) :88-100

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-538-fa.html



دوره 12، شماره 1 - ( 4-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3768