[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 12، شماره 1 - ( 4-1396 ) ::
جلد 12 شماره 1 صفحات 100-88 برگشت به فهرست نسخه ها
اخلاق فروشندگان الکترونیکی و جذب مشتریان الکترونیکی
حجت‌اله حمیدی، کیمیا فاضلی*
چکیده:   (3928 مشاهده)

زمینه: در بازار الکترونیکی مبادلات از طریق کانال‌های الکترونیکی صورت می‌گیرد. یک بازار الکترونیکی محل ملاقاتی برای خریداران و فروشندگان ایجاد می‌نماید. هدف از این مقاله تأثیر گرایش‌های فرهنگی و اخلاق در درک مشتریان از اخلاق فروشندگان الکترونیکی جهت وفاداری مشتریان می­باشد.

روش: پژوهش حاضر در زمرۀ پژوهش­های اکتشافی قرار دارد. جامعه تحقیق عبارت بود از متخصصان فروش فروشگاه‌های الکترونیکی که تعداد 1190 نفر  نمونه، از طریق پلت فرم نظرسنجی الکترونیکی انتخاب شدند و یک ایمیل حاوی یک لینک به فروشندگان ارسال شد، از آنها 148 پاسخ دریافت گردید. از 148 پاسخ، 112 پاسخ کامل و قابل استفاده بود. به جز تجربه خرید الکترونیکی و متغیرهای جمعیت شناختی، برای تمام ساختارها با استفاده از آیتم­های موجود از مقیاس 5 نقطه (حالت) لیکرت استفاده شد. همه‌ حالت­ها، دارای آلفای کرونباخ بالاتر از 74/0، بودند و این نشان‌دهندۀ قابلیت اعتماد و اطمینان معیارها بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی و آزمون t استفاده شد.

یافته‌ها: با توجه به یافته­های این مقاله، مشتریان الکترونیکی تمایل بالایی برای درک بهتری از اخلاق فروشندگان الکترونیکی دارند، و درک بالاتر مشتریان الکترونیکی منجر به افزایش خرید از فروشندگان الکترونیکی می­شود. پاسخ‌دهی به موقع و درست فروشنده الکترونیکی، بر جذب و وفاداری مشتری تاثیر مثبتی دارد.

نتیجه‌گیری: سازمان­های بزرگ باید اثرات بافت­های فرهنگی بر روی نگرش مشتریان از اخلاق فروشندگان را درک کنند تا بتوانند یک استراتژی بازاریابی موفق ایجاد کنند. علاوه‌براین اگر فروشندگان الکترونیکی شرایط خرید را به صورت امن، محرمانه و خصوصی ایجاد کنند باعث وفاداری و جذب مشتری و در نتیجه خرید مجدد خواهد شد.

واژه‌های کلیدی: اخلاق، فروشندگان الکترونیکی، وفاداری، رضایت مشتری، پاسخ‌دهی
متن کامل [PDF 246 kb]   (2138 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1396/4/8 | پذیرش: 1396/4/8 | انتشار: 1396/4/8
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ethics in Electronically Sellers & Attracting Electronically Customers. Ethics in Science and Technology 2017; 12 (1) :88-100
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-538-fa.html

حمیدی حجت‌اله، فاضلی کیمیا. اخلاق فروشندگان الکترونیکی و جذب مشتریان الکترونیکی. اخلاق در علوم و فناوری. 1396; 12 (1) :88-100

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-538-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 12، شماره 1 - ( 4-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645