:: دوره 15، شماره 1 - ( 3-1399 ) ::
جلد 15 شماره 1 صفحات 170-166 برگشت به فهرست نسخه ها
رابطۀ بازاریابی اخلاقی با کسب و کار آنلاین
جهانشاه چرختاب مقدم1، مهدی اسماعیلی2
1- گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، دانشگاه عالی دفاع ملی، ایران
2- گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه تهران، ایران
چکیده:   (1945 مشاهده)
زمینه: شیوه­های کسب و کار نوین در عصر حاضر به دنبال استفاده از فناور­های روز از طریق تجارت الکترونیک و یکپارچه نمودن آن با دنیای واقعی است. بنابراین این پژوهش با هدف شناسایی ابعاد کسب و کار اخلاقی و رابطه آن بر کسب و کار آنلاین  مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.
روش: روش پژوهش حاضر توصیفی- همبستگی است 0 جامعه آماری شامل افرادی هستند که حداقل یک بار تجربه خرید آنلاین  از فروشگاه های مجازی داشته اند. 302 نفر با روش نمونه گیری تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند.  ابزار مورد استفاده پرسشنامه و روش آماری آزمون همبستگی پیرسون بود.
یافته‌ها: فرضیه اصلی و فرضیه­های فرعی چهارم و پنجم این پژوهش مورد تأیید قرار گرفتند. اما رابطه صداقت بر کسب و کار آنلاین  به عنوان فرضیه فرعی اول، رابطه انصاف بر کسب و کار آنلاین  به عنوان فرضیه فرعی دوم، رابطه مسئولیت پذیری بر کسب و کار آنلاین  به عنوان فرضیه فرعی سوم معنی­دار نمی­باشدو  مورد تأیید قرار نگرفتند.
نتیجه‌گیری: با توجه به یافته‌های تحقیق که نشان داد مدل مفهومی ارائه شده را تأیید نمود و نشان داد که رابطه معناداری بین کسب و کار اخلاقی و کسب و کار آنلاین  وجود دارد.
 
واژه‌های کلیدی: بازاریابی اخلاقی، کسب و کار آنلاین، مشتریان آنلاین
متن کامل [PDF 863 kb]   (862 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/3/23 | پذیرش: 1399/3/23 | انتشار: 1399/3/23


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 15، شماره 1 - ( 3-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها