رابطۀ بازاریابی اخلاقی با کسب و کار آنلاین
|
جهانشاه چرختاب مقدم1، مهدی اسماعیلی2 |
1- گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، دانشگاه عالی دفاع ملی، ایران 2- گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه تهران، ایران |
|
چکیده: (2059 مشاهده) |
زمینه: شیوههای کسب و کار نوین در عصر حاضر به دنبال استفاده از فناورهای روز از طریق تجارت الکترونیک و یکپارچه نمودن آن با دنیای واقعی است. بنابراین این پژوهش با هدف شناسایی ابعاد کسب و کار اخلاقی و رابطه آن بر کسب و کار آنلاین مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.
روش: روش پژوهش حاضر توصیفی- همبستگی است 0 جامعه آماری شامل افرادی هستند که حداقل یک بار تجربه خرید آنلاین از فروشگاه های مجازی داشته اند. 302 نفر با روش نمونه گیری تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده پرسشنامه و روش آماری آزمون همبستگی پیرسون بود.
یافتهها: فرضیه اصلی و فرضیههای فرعی چهارم و پنجم این پژوهش مورد تأیید قرار گرفتند. اما رابطه صداقت بر کسب و کار آنلاین به عنوان فرضیه فرعی اول، رابطه انصاف بر کسب و کار آنلاین به عنوان فرضیه فرعی دوم، رابطه مسئولیت پذیری بر کسب و کار آنلاین به عنوان فرضیه فرعی سوم معنیدار نمیباشدو مورد تأیید قرار نگرفتند.
نتیجهگیری: با توجه به یافتههای تحقیق که نشان داد مدل مفهومی ارائه شده را تأیید نمود و نشان داد که رابطه معناداری بین کسب و کار اخلاقی و کسب و کار آنلاین وجود دارد.
|
|
واژههای کلیدی: بازاریابی اخلاقی، کسب و کار آنلاین، مشتریان آنلاین |
|
متن کامل [PDF 863 kb]
(952 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1399/3/23 | پذیرش: 1399/3/23 | انتشار: 1399/3/23
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|