[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 6، شماره 4 - ( 11-1390 ) ::
جلد 6 شماره 4 صفحات 75-64 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی عوامل مؤثر بر نگرش اخلاقی دانشجویان مدیریت
طهمورث حسنقلی پور، محمود دهقان نیری، سید مهمدی میر مهدی
چکیده:   (2856 مشاهده)
زمینه: این پژوهش با بررسی ادبیات مربوط به نگرش­ اخلاقی به کسب‌وکار و همچنین عوامل مؤثر بر آن، به شناسایی عوامل مؤثر بر نگرش اخلاقی دانشجویان مدیریت می­پردازد.  
 
روش‌کار: با توجه به ماهیت پژوهش، روش تحقیق حاضر توصیفی و از بعد نحوه گردآوری داده‌ها از نوع پیمایشی است. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه استفاده شده، بدین منظور نمونه‌ای شامل 320 نفر از جامعه محدود دانشجویان چهار دانشکده مدیریت استان تهران، مورد بررسی قرار گرفت. به منظور تحلیل داده‌ها از نرم­افزارهای آماری SPSS و لیزرل استفاده و از طریق آزمون­هایی چون مقایسه میانگینها (T) و آزمون­ تحلیل واریانس و رگرسیون خطی و تحلیل معادلات ساختاری به تحلیل داده‌ها پرداخته شده است.
 
یافته‌ها: یافته‌ها نشان می‌دهد جنسیت و محل رشد افراد ( شهر یا روستا) بر نگرش اخلاقی ایشان به کسب‌وکار تأثیری ندارد، درحالی‌که نگرش مذهبی، سن و سطح تحصیلات (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی) و همچنین تجربه­کاری پیشین بر نگرش اخلاقی دانشجویان مدیریت مؤثر است.
 
نتیجه‌گیری: این تحقیق فهم و شناخت مؤثری از نحوه نگرش اخلاقی دانشجویان مدیریت ایران و عوامل مؤثر بر این نحوه نگرش را فراهم ساخته است. می‌توان اشاره نمود که متغیرهای مؤثر شناخته شده چون تجربه‌کاری، نگرش مذهبی، سن و سطح تحصیلات از جمله موارد تحت کنترل برنامه‌ریزان کسب‌وکار کشور می باشد، تا بتوان بدین طریق آینده‌ای اخلاقی‌تر را در فضای کسب‌وکار کشور فراهم نمود
واژه‌های کلیدی: اخلاق، سن، مذهب، جنسیت، کسب‌وکار و تحصیلات
متن کامل [PDF 231 kb]   (1596 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1396/7/24 | پذیرش: 1396/7/24 | انتشار: 1396/7/24
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Affecting Factors on Ethical Attitudes of Business Students . Ethics in Science and Technology 2012; 6 (4) :64-75
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-750-fa.html

حسنقلی پور طهمورث، دهقان نیری محمود، میر مهدی سید مهمدی. بررسی عوامل مؤثر بر نگرش اخلاقی دانشجویان مدیریت. اخلاق در علوم و فناوری. 1390; 6 (4) :64-75

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-750-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 6، شماره 4 - ( 11-1390 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4660