[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 9، شماره 4 - ( 11-1393 ) ::
جلد 9 شماره 4 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
مشتری‌گرایی کارکنان: تبیین نقش فضای کاری اخلاقی و تناسب فرد- سازمان
چکیده:   (3693 مشاهده)

زمینه: امروزه با پیچیده‌تر شدن روزافزون سازمان‌ها و افزایش میزان کارهای غیراخلاقی و غیرقانونی در محیط‌های کاری، توجه مدیران و رهبران به ایجاد و حفظ فضای کاری اخلاقی و نهادینه کردن رفتارهای اخلاقی در همه سازمان‌ها ضرورت یافته است. پژوهش حاضر بر آن است تا به بررسی نقش فضای کاری اخلاقی و تناسب فرد- سازمان بر مشتری‌گرایی کارکنان فعال در سازمان‌های خدماتی با در نظر گرفتن اثر واسطه‌ای تعهد سازمانی بپردازد.

روش: روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر، کارکنان صفی بانک ملت بوده که در
دوره‌های آموزشی بانک ملت در آذر ماه و دی ماه 1391 شرکت کرده بودند. از بین 400 کـارمند 120 نفر با استفــــاده از روش نمونه‌گیری تصادفی به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. برای عملیاتی کردن متغیرهای تحقیق از پرسشنامه‌های فضای کاری اخلاقی، تناسب فرد و سازمان، تعهد سازمانی استفاده گردید. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌های جمع‌آوری شده از الگوی معادلات ساختاری استفاده شد و این کار با استفاده از نرم افزارهای 5/8 Lisrel و 18 SPSS انجام شد.

یافته‌ها: نتایج نشان‌دهنده رابطه مثبت و معنادار فضای کاری اخلاقی و تناسب فرد- سازمان با تعهد سازمانی و همچنین بیانگر رابطه مثبت و معنادار تعهد سازمانی با مشتری‌گرایی می‌باشد.

نتیجه‌گیری: ایجاد فضای کاری اخلاقی و وجود تناسب فرد و سازمان، منجر به ایجاد تعهد سازمانی در کارکنان و متعاقب آن منجر به بهبود مشتری‌گرایی کارکنان خواهد شد.

واژه‌های کلیدی: فضای کاری اخلاقی، تناسب فرد- سازمان، مشتری گرایی
متن کامل [PDF 200 kb]   (1892 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1394/9/25 | پذیرش: 1394/9/25 | انتشار: 1394/9/25
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Customer Oriented Employees: Evaluating the Role of Ethical Work Climate and Person-Organization Fit. Ethics in Science and Technology 2015; 9 (4)
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-73-fa.html

مشتری‌گرایی کارکنان: تبیین نقش فضای کاری اخلاقی و تناسب فرد- سازمان. اخلاق در علوم و فناوری. 1393; 9 (4)

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-73-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 9، شماره 4 - ( 11-1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645