[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 8، شماره 3 - ( 6-1392 ) ::
جلد 8 شماره 3 صفحات 24-14 برگشت به فهرست نسخه ها
تأثیر عوامل فردی و سازمانی در اخلاق کاری مدیران بازاریابی با وجود متغیر تعدیل‌گر عدالت سازمانی
منوچهر انصاری، جواد قربانی، مسعود شه پرست، حسین رحمانی یوشانلایی
چکیده:   (3259 مشاهده)
زمینه: امروزه توجه به اخلاق کاری از عوامل موفقیت فردی و سازمانی به شمار می‌رود. رعایت اخلاق کاری، موجب ارتقاء جایگاه سازمانی و فردی می‌شود. رعایت اصول نیز در سازمان‌ها که به صورت منشور اخلاقی به کارکنان ارائه می‌شود. باعث بهبود سودآوری سازمانی و بهبود عملکرد فردی می‌شود.
روش کار: این تحقیق بر اساس هدف، کاربردی است و از نظر روش جمع‌آوری داده‌ها برای آزمون (فرضیه‌ها یا سؤالات)، از نوع توصیفی ‌ـ‌ از شاخه همبستگی می‌باشد. داده‌های مورد استفاده از 217 نفر از مدیران و سرپرستان بازاریابی در شهر تهران جمع‌آوری شده و الگوی ارائه‌شده با استفاده از آزمون معادلات ساختاری مورد آزمون قرار گرفته است.
یافته‌ها: یافته‌های تحقیق نشان داد عوامل سازمانی (42/0) و معناداری (01/4) بر اخلاق کاری مدیران بازاریابی تأثیر دارد. همچنین عوامل فردی با تخمین استاندارد (37/0) و معناداری (52/3) بر اخلاق کاری تأثیر مثبت دارد.
نتیجه‌گیری: نتایج تحلیل آماری نشان می‌دهد عوامل سازمانی و فردی بر اخلاق کاری مدیران بازاریابی تأثیرگذار است و عوامل سازمانی تأثیر بیشتر از عوامل فردی بر اخلاق کاری مدیران بازاریابی دارد. همچنین عدالت سازمانی نقش تعدیل‌گر یعنی تعدیل اثر میان عوامل را در این رابطه بازی می‌کند.
واژه‌های کلیدی: اخلاق کاری، عدالت سازمانی، عوامل سازمانی، عوامل فردی
متن کامل [PDF 179 kb]   (852 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1396/6/27 | پذیرش: 1396/6/27 | انتشار: 1396/6/27
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Effect of Organizational and Personal Factors on Work Ethic of Marketing Managers through Organizational Justice as a Moderating Variable. Ethics in Science and Technology 2013; 8 (3) :14-24
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-637-fa.html

انصاری منوچهر، قربانی جواد، شه پرست مسعود، رحمانی یوشانلایی حسین. تأثیر عوامل فردی و سازمانی در اخلاق کاری مدیران بازاریابی با وجود متغیر تعدیل‌گر عدالت سازمانی. اخلاق در علوم و فناوری. 1392; 8 (3) :14-24

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-637-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 8، شماره 3 - ( 6-1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4713