[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 20، شماره 3 - ( 8-1404 ) ::
جلد 20 شماره 3 صفحات 130-119 برگشت به فهرست نسخه ها
ارزشیابی کیفیت آموزش وپرورش مجازی (الکترونیکی) در مقطع متوسطه شهر تهران: ارائه مدل با نگاهی به اخلاق و فرهنگ
نازنین بنی اسدی1 ، الناز خسروی2 ، مرضیه رمضانی
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال ، nazaninbaniasadi@gmail.com
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال
چکیده:   (5 مشاهده)
زمینه: با گسترش آموزش مجازی به‌ویژه در دوران کرونا، کیفیت آن به چالشی جدی بدل شده است. با این حال، ابعاد اخلاقی و فرهنگی کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. این پژوهش با هدف رفع این خلأ، مدلی برای ارزیابی کیفیت آموزش مجازی متوسطه با تأکید بر مؤلفه‌های اخلاقی و فرهنگی ارائه می‌دهد.
روش: داده‌های کیفی از طریق مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته با ۱۲ نفر از مدیران، معاونان و معلمان به‌صورت هدفمند و گلوله‌برفی گردآوری و با کدگذاری سه‌مرحله‌ای در Atlas.ti  تحلیل شدند. روش دلفی برای اجماع خبرگان با مشارکت ۱۹ خبره و  از مدل معادلات ساختاری در Smart-PLS3  برای اعتبارسنجی استفاده شد. داده‌های کمی نیز به‌صورت پیمایشی از ۲۵۰ نفر از جامعه ۷۱۳ نفری مدارس متوسطه منطقه ۳ تهران به‌روش در دسترس گردآوری و با  SPSS 27 و Smart-PLS3  تحلیل گردید.
یافته‌ها: نتایج نشان داد که اخلاق و فرهنگ متناسب با فضای آموزش مجازی از عوامل کلیدی در ارزشیابی کیفیت آموزش است. همچنین، مدیریت سازمان آموزش و پرورش، امکانات و فناوری، پشتیبانی فنی و آموزشی، نظام ارزشیابی معلمان، برنامه درسی، سنجش عملکرد دانش‌آموزان و روش‌های تدریس مشارکتی از دیگر عوامل تأثیرگذار شناخته شدند.
نتیجه‌گیری: برای بهبود کیفیت آموزش مجازی، توصیه می‌شود آموزش و پرورش ضمن تقویت زیرساخت‌های فناوری، به ترویج اخلاق و فرهنگ مناسب در فضای مجازی از طریق کارگاه‌های آموزشی، طراحی نظام نظارتی و افزایش حمایت‌های آموزشی اهتمام ورزد.

کلید واژگان: آموزش و پرورش مجازی، کیفیت آموزش، اخلاق فضای مجازی، آموزش و پرورش متوسطه، دوره کووید-19، کرونا.

 
واژه‌های کلیدی: آموزش و پرورش مجازی (الکترونیکی)، کیفیت آموزش، اخلاق فضای مجازی و آموزش و پرورش متوسطه
متن کامل [PDF 1469 kb]   (9 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1404/2/2 | پذیرش: 1404/4/5 | انتشار: 1404/8/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Baniasadi N, Khosravi E, Ramezani M. Quality Evaluation of Virtual (Electronic) Secondary Education in Tehran: A Model with respect to Ethics and Culture. Ethics in Science and Technology 2025; 20 (3) :119-130
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3412-fa.html

بنی اسدی نازنین، خسروی الناز، رمضانی مرضیه. ارزشیابی کیفیت آموزش وپرورش مجازی (الکترونیکی) در مقطع متوسطه شهر تهران: ارائه مدل با نگاهی به اخلاق و فرهنگ. اخلاق در علوم و فناوری. 1404; 20 (3) :119-130

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3412-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 20، شماره 3 - ( 8-1404 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.12 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4725