[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 20، شماره 3 - ( 8-1404 ) ::
جلد 20 شماره 3 صفحات 80-72 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی اثر اخلاق درک شده توسط مصرف کننده بر عشق و وفاداری به برند با در نظر گرفتن نقش میانجی هویت یابی برند
حسین نوروزی1 ، سهیلا خدامی2 ، مبینا رحمانی گوهر2
1- گروه بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران. ، norouzi@khu.ac.ir
2- گروه بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران.
چکیده:   (5 مشاهده)
زمینه: در عصر کنونی، اخلاق به‌عنوان عاملی کلیدی در تعاملات بانکی و حفظ وفاداری مشتریان اهمیت یافته است. لذا هدف پژوهش حاضر، بررسی اثر اخلاق درک شده توسط مصرف کننده بر عشق به برند و وفاداری به برند از طریق هویت یابی برند در صنعت بانکداری ایران می باشد.
روش: این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی است. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی بوده و داده ها با استفاده از پرسشنامه استاندارد گردآوری شده است. جامعه آماری شامل مشتریان بانک ملت است و حجم نمونه با استفاده از نرم افزار جی پاور و بر اساس روش نمونه گیری غیرتصادفی در دسترس، ۲۱۰ نفر تعیین شده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش مدلسازی معادلات ساختاری و نرم افزار های SPSS26 و Smart PLS4 استفاده شد.
یافته ها: نتایج تحلیل نشان داد که اخلاق درک‌شده اثر مثبت و معناداری بر عشق به برند (ضریب مسیر ۳۹۰/۰) و وفاداری به برند (ضریب مسیر ۳۲۱/۰) دارد. همچنین، هویت‌یابی برند با ضریب مسیر ۶۸۳/۰ تحت اثر اخلاق درک‌شده قرار گرفته و به‌عنوان میانجی، این رابطه را با عشق به برند (ضریب ۳۰۸/۰) و وفاداری به برند (ضریب ۱۵۲/۰) تقویت می‌کند.
نتیجه گیری: ادراکات اخلاقی مشتریان، هویت‌یابی برند را تقویت کرده و به افزایش عشق و وفاداری به برند منجر می‌شود. برای بانک‌های ایرانی، تمرکز بر رویه‌های اخلاقی یک ضرورت استراتژیک است که می‌تواند موفقیت پایدار را تضمین کند.
 
واژه‌های کلیدی: اخلاق درک شده توسط مصرف کننده، هویت یابی برند، عشق به برند، وفاداری به برند.
متن کامل [PDF 1236 kb]   (15 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1403/7/3 | پذیرش: 1403/9/23 | انتشار: 1404/8/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Norouzi H, Khoddami S, Rahmani Gohar M. Examining the Effect of consumer-perceived Ethicality on Brand Love and Loyalty: The Mediating Role of Brand Identification. Ethics in Science and Technology 2025; 20 (3) :72-80
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3384-fa.html

نوروزی حسین، خدامی سهیلا، رحمانی گوهر مبینا. بررسی اثر اخلاق درک شده توسط مصرف کننده بر عشق و وفاداری به برند با در نظر گرفتن نقش میانجی هویت یابی برند. اخلاق در علوم و فناوری. 1404; 20 (3) :72-80

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3384-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 20، شماره 3 - ( 8-1404 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.19 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4725