[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 18، شماره 4 - ( 11-1402 ) ::
جلد 18 شماره 4 صفحات 191-182 برگشت به فهرست نسخه ها
ارائه الگوی اخلاق حرفه ای درطراحی و تبیین مدل تجاری سازی محصولات
مهدی علیزاده سیدآبادی1، ابراهیم چیرانی*2، محمدرضا آزاده دل3، سید محمود شبگو منصف3
1- 1. دانشجوی دکتری گروه مدیریت بازرگانی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران.
2- 2. گروه مدیریت بازرگانی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
3- 3. گروه مدیریت دولتی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران.
چکیده:   (206 مشاهده)
زمینه: توسعه اخلاق حرفه ای در شرکت های دانش بنیان به منظور تجاری‌سازی محصول، یکی از ضرورت هایی است که نیازمند توجه می باشد، با درک این مهم پژوهش حاضر با هدف ارائه الگوی اخلاق حرفه ای در طراحی و تبیین مدل تجاری سازی محصولات شرکت های مستقر در مراکز رشد و پارک های علم و فناوری انجام شد.
روش: این پژوهش از نوع مطالعات کیفی است که از نظریه داده بنیاد استفاده شده است. مشارکت کنندگان شامل خبرگان با تجربه عملی در زمینه تجاری‌سازی محصولات شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری شهر ساری بودند، که از طریق روش نمونه گیری هدفمند تعداد 10 نفر بعنوان مطلعین کلیدی انتخاب شدند. داده ها از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته گردآوری شد. اعتبار و روایی داده‌ها از دو روش بازبینی مشارکت کنندگان و کدگذاری مجدد توسط خبرگان به دست آمد. داده ها بوسیله کد گذاری باز، محوری و انتخابی تحلیل شدند و در نهایت  مدل پارادایمی پژوهش ارائه گردید.
یافته ها: نتایج نشان که پدیده محوری الگوی اخلاق حرفه در تجاری سازی محصولات شرکت های مستقر در پارک علم فناوری شامل (برندسازی محصول)، شرایط علی(تحول پذیری دیجیتالی شرکت، فناوری پیشرفته و ویژگی های اخلاقی سرمایه انسانی)، شرایط زمینه ای، (رهبری اخلاقی و عوامل درون سازمانی)، عوامل مداخله گر(دولت، دانشگاه، مراکز حمایتی)، راهبردها، (راهبردهای مالی، بازارگرایی اخلاقی و تبلیغات) و پیامد(موفقیت کسب و کار) می باشد.
نتیجه گیری: اخلاق حرفه ای می تواند به عنوان یک راهبرد در راستای تجاری سازی محصولات شرکت های مستقر در مراکز رشد و پارک های علم و فناوری مورد توجه قرار گیرد.
واژه‌های کلیدی: اخلاق حرفه ای، تجاری‌سازی محصول، شرکت های دانش بنیان، پارک علم و فناوری و مراکز رشد.
متن کامل [PDF 567 kb]   (67 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/9/3 | پذیرش: 1401/11/4 | انتشار: 1402/11/24
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Providing a Model of Professional Ethics in Designing and Explaining the Products Commercialization Model. Ethics in Science and Technology 2024; 18 (4) :182-191
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3184-fa.html

علیزاده سیدآبادی مهدی، چیرانی ابراهیم، آزاده دل محمدرضا، شبگو منصف سید محمود. ارائه الگوی اخلاق حرفه ای درطراحی و تبیین مدل تجاری سازی محصولات. اخلاق در علوم و فناوری. 1402; 18 (4) :182-191

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3184-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 18، شماره 4 - ( 11-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645