[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 18، شماره 4 - ( 11-1402 ) ::
جلد 18 شماره 4 صفحات 181-172 برگشت به فهرست نسخه ها
عوامل اخلاقی و اجتماعی موثر بر خیانت و ایجاد نگرش منفی نسبت به برند در مصرف کننده
زهرا ساسانیان اصل1، حمیدرضا سعیدنیا*2، زهرا علیپور درویش، شادان وهاب زاده3
1- 1. دانشجوی دکتری مدیریت، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2- 2. گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و علوم اجتماعی ، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران، ایران
3- 4. گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و علوم اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران، ایران.
چکیده:   (190 مشاهده)
زمینه: این پژوهش با هدف بررسی عوامل اخلاقی و اجتماعی موثر بر خیانت و ایجاد نگرش منفی نسبت به برند در مصرف کننده در کسب‌وکارهای الکترونیکی صورت گرفت.
روش:  پژوهش حاضر با روش آمیخته (کیفی-کمی) انجام گرفته است. در بخش کیفی جامعه اماری متخصصین و خبرگان دانشگاهی در حوزه کسب و کار بودن که با استفاده از نمونه گیری گلوله برفی15 نفر انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها مصاحبه ها به صورت نیمه ساختاریافته بود. داده ها با روش  کد گذاری باز، محوری و گزینشی تحلیل شدند. در بخش کمی جامعه اماری متشکل از مشتریان فروشگاه دیجی‌کالا بود که  384 نمونه نفر از آنها با روش تصادفی انتخاب شدند. ابزار پرسشنامه پژوهشگر ساخته بود و در نهایت داده ها با استفاده از روش معادلات ساختاری تحلیل شدند. تحلیل داده ها با کمک نرم افزار SmartPLS.3 انجام شد.
یافته ها: در بخش کیفی نتایج کد گذاری حاکی از 174 کد باز بود که در 17 کد محوری طبقه بندی و با کد گذاری گزینشی در قالب مدل فرآیندی ارایه شد. در بخش کمی نتایج نشان داد الگو از برازش مناسب برخوردار است.
نتیجه گیری: نتایج حاصل از مصاحبه و استخراج معانی نشان داده است که خیانت مصرف‌کننده به برند از پنج مقوله اصلی در قالب شرایط علی، شرایط مداخله‌ای، عوامل زمینه ای، راهبردها و پیامدها ناشی می‌شوند که در بر گیرنده مجموعه ای از عوامل اخلاقی، اجتماعی و سازمانی است.
واژه‌های کلیدی: اخلاق، خیانت مصرف‌کننده به برند، نگرش منفی، وفاداری
متن کامل [PDF 695 kb]   (65 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/10/19 | پذیرش: 1401/12/20 | انتشار: 1402/11/23
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Organizational Health Model to Achieve Social Trust with Emphasis on Moral Values (A Case Study of Iran's Airline Industry). Ethics in Science and Technology 2024; 18 (4) :172-181
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3183-fa.html

ساسانیان اصل زهرا، سعیدنیا حمیدرضا، علیپور درویش زهرا، وهاب زاده شادان. عوامل اخلاقی و اجتماعی موثر بر خیانت و ایجاد نگرش منفی نسبت به برند در مصرف کننده. اخلاق در علوم و فناوری. 1402; 18 (4) :172-181

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3183-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 18، شماره 4 - ( 11-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645