[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 18، شماره 3 - ( 8-1402 ) ::
جلد 18 شماره 3 صفحات 191-188 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل رابطه مسئولیت‌پذیری اجتماعی با کیفیت خدمات صنعت بانکداری : نقش میانجی بازاریابی اخلاقی
مینا خلیلی کسمی، کریم حمدی1، حسین وظیفه دوست، فرهاد حسین زاده لطفی
چکیده:   (343 مشاهده)
زمینه: پژوهش حاضر با هدف تحلیل رابطه مسئولیت‌پذیری اجتماعی بر کیفیت خدمات صنعت بانکداری با توجه به نقش میانجی استراتژی بازاریابی اخلاقی به انجام رسیده است.
روش: این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ رویکرد توصیفی-پیمایشی می باشد. جامعه آماری این تحقیق، مشتریان صنعت بانکداری در شهر تهران بودند که از میان آنها، 400 نفر به روش تصادفی ساده انتخاب و در تحقیق مشارکت داده شدند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها، پرسشنامه محقق‌ساخته بود. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها، از روش مدلسازی معادلات ساختاری و نرم‌افزارهای SPSS و LISREL کمک گرفته شد.
یافته ها: بر اساس نتایج به دست آمده  سه فرض اول تحقیق با توجه به بزرگتر بودن عدد معناداری شان از (96/1) و ضریب استاندارد مثبت مورد تایید قرار گرفتند (عدد معنی داری مسیر مابین دو متغیر مسئولیت‌پذیری اجتماعی و استراتژی بازاریابی اخلاقی برابر (16/18)، بین مسئولیت‌پذیری اجتماعی و کیفیت خدمات بانکی (08/8) و بین استراتژی بازاریابی اخلاقی و کیفیت خدمات بانکی (88/9). فرضیه شماره چهارم پژوهش نیز مبنی بر نقش میانجی بازاریابی اخلاقی در رابطه مسئولیت‌پذیری اجتماعی با کیفیت خدمات بانکی،  مورد تایید قرار گرفت.
نتیجه گیری: بی شک توجه موسسات مالی و بانک ها به موضوع مسئولیت پذیری اجتماعی  می تواند بر کیفیت خدمات آنها و در نهایت جلب رضایت مشتری و وفاداری آنها تاثیر داشته باشد که در این راه می توان از سازوکارهایی چون بازار یابی اخلاقی سود جست و دستیابی به هدف را تسریع نمود.
واژه‌های کلیدی: استراتژی بازاریابی اخلاقی، مسئولیت‌پذیری اجتماعی، کیفیت خدمات، صنعت بانکداری
متن کامل [PDF 349 kb]   (220 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/12/5 | پذیرش: 1400/2/4 | انتشار: 1402/8/29
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Analyzing the Relationship between Social Responsibility and the Quality of Banking Industry Services: The Mediating Role of Ethical Marketing. Ethics in Science and Technology 2023; 18 (3) :188-191
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3100-fa.html

خلیلی کسمی مینا، حمدی کریم، وظیفه دوست حسین، حسین زاده لطفی فرهاد. تحلیل رابطه مسئولیت‌پذیری اجتماعی با کیفیت خدمات صنعت بانکداری : نقش میانجی بازاریابی اخلاقی. اخلاق در علوم و فناوری. 1402; 18 (3) :188-191

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3100-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 18، شماره 3 - ( 8-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4657