[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 18، شماره 3 - ( 8-1402 ) ::
جلد 18 شماره 3 صفحات 171-164 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی عوامل مؤثر بر نگهداشت کارکنان خلاق در صنعت بانکداری ایران با تاکید بر شاخص های اخلاقی و سازمانی
غلامعلی رضاپور، مهدی باقری1، پروانه گلرد
چکیده:   (336 مشاهده)
زمینه: هدف پژوهش حاضر، شناسایی عوامل مؤثر بر نگهداشت کارکنان خلاق با توجه ویژه به عوامل سازمانی و اخلاقی در بانک رفاه کارگران استان کهگیلویه و بویراحمد بود.  
روش: پژوهش ­حاضر در زمره پژوهش های ترکیبی(کیفی-کمّی) از نوع متوالی-اکتشافی بود. در بخش ­کیفی جامعه ­آماری خبرگان (مدیران شعب بانک رفاه و اساتید عضو هیات علمی در رشته مدیریت) میباشند. روش نمونه‏ گیری از نوع هدفمند با استفاده از تکنیک گلوله برفی و با توجه به شاخص اشباع نظری انجام شد و نمونه ای به حجم 10 نفر انتخاب شد. ابزار مصاحبه نیمه ساختار یافته بود و تجزیه ­و­تحلیل از روش تحلیل محتوا انجام شد. در بخش ­کمی جامعه ­آماری شامل کلیه مدیران، معاونان و کارکنان شعب بانک رفاه در استان کهگیلویه و بویر احمد بود. روش نمونه­ گیری تصادفی ­طبقه ­ای بود و 100 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شد. برای جمع­ آوری داده ­ها از پرسشنامه محقق­ ساخته استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل از تحلیل­ عاملی و آزمون مدل­سازی معادلات ساختاری و نرم افزار SPSS و PLS  استفاده شد.
یافته­ها: یافته­ های نشان دادند برای نگهداشت کارکنان خلاق، در صنعت بانکداری، 67 شاخص بااهمیت وجود دارند که می‏ باید مورد توجه قرار­گیرند، این 67 شاخص در 13 مؤلفه و این 13 مؤلفه در 4 دسته عامل­کلی، عوامل­اخلاقی، عوامل­انگیزشی، سازمانی و فردی جای گرفته‏ اند. همچنین در رتبه­بندی عوامل مشخص شدکه عوامل­اخلاقی در رتبه نخست اهمیت قرار­ دارد.
نتیجه­گیری: شاخص­های اخلاقی، انگیزشی، سازمانی  و فردی در صنعت بانکداری مقوله­هایی جدی در بحث نگهداشت کارکنان توانا و­خلاق هستند که در میان آنها شاخص­های اخلاقی به دلیل اینکه باعث جلب اعتماد کارکنان و وفاداری آنها به سازمان می­شود از اهمیت بالایی برخوردار است.
واژه‌های کلیدی: عوامل اخلاقی، عوامل سازمانی، کارکنان خلاق
متن کامل [PDF 464 kb]   (204 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/4/10 | پذیرش: 1401/6/12 | انتشار: 1402/8/29
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Identifying Factors Affecting the Retention of Creative Employees in Iran's Banking Industry with an Emphasis on Ethical and Organizational Indicators. Ethics in Science and Technology 2023; 18 (3) :164-171
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3097-fa.html

رضاپور غلامعلی، باقری مهدی، گلرد پروانه. شناسایی عوامل مؤثر بر نگهداشت کارکنان خلاق در صنعت بانکداری ایران با تاکید بر شاخص های اخلاقی و سازمانی. اخلاق در علوم و فناوری. 1402; 18 (3) :164-171

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3097-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 18، شماره 3 - ( 8-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4657