[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 18، شماره 3 - ( 8-1402 ) ::
جلد 18 شماره 3 صفحات 147-138 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل رابطه توسعه اخلاق معلمان ورزش مدارس بر ارتقاء ارزش های اخلاقی دانش آموزان
علی کریمی، احدییه صادقی1، یگانه غیبی، حسن علیجانی
چکیده:   (940 مشاهده)
زمینه: اشاعه ارزش های اخلاقی در دنیای امروز، امری ضروری است. ورزش در ابعاد قهرمانی، همگانی، پرورشی و حرفه ای به رویکرد جدیدی نیاز دارد تا براساس آن زمینه توسعه اخلاقی و رفتارهای ورزشی فراهم آید. روح معنوی و اخلاقی ورزشی می تواند در ورزش دانش آموزی تجلی یابد و به عنوان نماد اخلاقی ورزشی در جامعه محسوب شود. هدف از پژوهش حاضر، تحلیل رابطه توسعه اخلاق معلمان ورزش مدارس بر ارتقاء ارزش های اخلاقی دانش آموزان ( ارائه مدل) می باشد.
روش: روش پژوهش توصیفی- همبستگی و به لحاظ هدف کاربردی بوده است. جامعه آماری پژوهش شامل 1059 نفر از معلمان تربیت بدنی و ورزش استان کرمانشاه بودند که با استفاده از روش تصادفی و  بر اساس جدول مورگان ، 285 نفر به ‏عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش استفاده از پرسشنامه استاندارد بود. برای تحلیل داده ها از نرم افزار آماری ایموس، مدل معادلات ساختاری و روش تحلیل عاملی تاییدی استفاده شده است.
یافته ها: یافته ها نشان داد که عوامل فردی- رفتاری بر توسعه ارزش های اخلاقی معلمان ورزش با ضریب تأثیر 45/0، عوامل زمینه ای بر توسعه ارزش های اخلاقی معلمان ورزش با ضریب تأثیر 62/0، عوامل سازمانی بر توسعه ارزش های اخلاقی معلمان ورزش با ضریب تأثیر 34/0 و عوامل فرا سازمانی بر توسعه ارزش های اخلاقی معلمان ورزش با ضریب تأثیر 27/0 تأثیر معنا دار داشته است.
نتیجه گیری: با توجه به تاثیری که توسعه اخلاق معلمان ورزش بر ارتقاء ارزش های اخلاقی دانش آموزان دارد، می توان این ارزش ها را از طریق مکانیزم های آموزشی، پژوهشی، ورزشی و مدیریتی در مدارس کشور توسعه داد و منتظر نتایج مطلوب در جهت رشد ارزش ها و اخلاقیات در ورزش مدارس بود.
واژه‌های کلیدی: توسعه اخلاق، معلمان ورزش، ارزش های اخلاقی، دانش آموزان
متن کامل [PDF 558 kb]   (483 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/1/27 | انتشار: 1402/8/29
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Analysis of the Relationship between the Moral Development of School Sports Teachers and the Improvement of Students' Moral Values. Ethics in Science and Technology 2023; 18 (3) :138-147
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3094-fa.html

کریمی علی، صادقی احدییه، غیبی یگانه، علیجانی حسن. تحلیل رابطه توسعه اخلاق معلمان ورزش مدارس بر ارتقاء ارزش های اخلاقی دانش آموزان. اخلاق در علوم و فناوری. 1402; 18 (3) :138-147

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3094-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 18، شماره 3 - ( 8-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4710