[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 11، شماره 2 - ( 7-1395 ) ::
جلد 11 شماره 2 صفحات 76-69 برگشت به فهرست نسخه ها
تعیین رابطه بین عدالت و پویایی آموزشی با بهبود اخلاق آموزشی ادراک شده
فرهاد شفیع پور مطلق*
چکیده:   (4090 مشاهده)

زمینه: اخلاق آموزشی مناسب اساتید در برخورد با دانشجویان، موجب نگرش مثبت آنها به موقعیت آموزشی به لحاظ عادلانه بودن و پیشرفت‌گرا بودن می‌شود. هدف تحقیق حاضر، تعیین رابطه بین عدالت آموزشی، و پویایی آموزشی با بهبود اخلاق آموزشی ادراک شده مبتنی بر واسطه‌گری صبر آموزشی بوده است.

روش: روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری مشتمل برتمامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد محلات(94-1393) به تعداد 1950 نفر بوده است. شیوه نمونه‌گیری، طبقه‌ای متناسب با حجم بوده که تعداد 321 نفر به‌طور تصادفی برای تحقیق انتخاب شدند. ابزار تحقیق چهار پرسشنامه بوده است: پرسشنامه محقق ساخته عدالت آموزشی، پرسشنامه محقق ساخته پویایی آموزشی، پرسشنامه صبر آموزشی و پرسشنامه محقق ساخته بهبود اخلاق آموزشی ادراک شده. با استفاده از آزمون‌های همبستگی پیرسون و مدل معادله ساختاری، داده‌ها، تجزیه و تحلیل شده‌اند.

یافته‌ها: به‌طورکلی نتایج تحقیق نشان داد، بین عدالت آموزشی (توزیعی، تبادلی، رویه‌ای و اطلاعانی) و پویایی آموزشی (فنّاوری آموزشی و شیوه‌های یادگیری) و بهبود اخلاق آموزشی ادراک شده، در سطح 05/0 p<رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. صبر آموزشی، رابطه بین عدالت آموزشی و پویایی آموزشی را با بهبود اخلاق آموزشی ادراک شده، در سطح 05/0 p< میانجی‌گری می‌کند. همچنین، براساس یافته‌های تحقیق، مدل پژوهش از برازش مطلوبی برخوردار بوده است.

نتیجه‌گیری: رفتار عادلانه اساتید در خصوص اجرای قوانین و مقرارت آموزشی، داشتن ارتباط و تعامل برابر و یکسان، ارائه دانش و اطلاعات علمی به‌صورت یکسان به همه دانشجویان در روحیه و انگیزه یادگیری دانشجویان تأثیر به‌سزایی دارد.

واژه‌های کلیدی: عدالت آموزشی، پویایی آموزشی، اخلاق آموزشی ادراک شده
متن کامل [PDF 169 kb]   (1453 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/7/22 | پذیرش: 1395/7/22 | انتشار: 1395/7/22
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Relationship between Educational Justice and Educational Dynamic with Improvement of Perceived Educational Ethic. Ethics in Science and Technology 2016; 11 (2) :69-76
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-307-fa.html

شفیع پور مطلق فرهاد. تعیین رابطه بین عدالت و پویایی آموزشی با بهبود اخلاق آموزشی ادراک شده . اخلاق در علوم و فناوری. 1395; 11 (2) :69-76

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-307-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 2 - ( 7-1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645