[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: جلد 19 - ::
جلد 19 - صفحات 198-191 برگشت به فهرست نسخه ها
الگوی خلق مشترک ارزش با توجه به اخلاق سازمانی در صنعت بانکداری
محمد جواد کریم زاده1 ، فتانه علیزاده مشکانی 2، حمیده رشادت جو3
1- 1. دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی، د انشکده مدیریت و اقتصاد ، واحد علوم و تحقیقات تهران ، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
2- 2. گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران جنوب ، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. ، fatanehalizadehmeshkani@gmail.com
3- 3. گروه مدیریت بازرگانی، د انشکده مدیریت و اقتصاد ، واحد علوم و تحقیقات تهران ، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
چکیده:   (212 مشاهده)
زمینه: مسئولیت اجتماعی شرکتها، مبتنی بر ارزشهای اخلاقی سازمان است و مسئولیت اجتماعی شرکتها برای جامعه و سرمایه گذاران حامل ارزش پایداراست. تحقیق حاضر با هدف ارائه الگوی خلق مشترک ارزش با توجه به اخلاق سازمانی در صنعت بانکداری به انجام رسیده است.
روش: این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی، و از لحاظ رویکرد پیمایشی-اکتشافی و از نوع تحقیقات کیفی می‌باشد. جامعه آماری این تحقیق گروهی از خبرگان شامل مدیران ارشد صنعت بانکداری، اساتید دانشگاهی و مشاورین مجرب در حوزه‌ بازاریابی خدمات بانکی بودند که از میان آنها 11 نفر با روش نمونه‌گیری گلوله‌برفی انتخاب شدند و فرایند انتخاب تا رسیدن به اشباع نظری محقق ادامه یافت.  ابزار مصاحبه عمیق و غیرساختار یافته بود و داده ها با رویکرد داده بنیاد و کد گذاری تحلیل شدند.
یافته ها: سرانجام پس از طی کدگذاری‌های سه گانه باز، محوری و انتخابی، مدل مفهومی تحقیق طراحی شد. در این مدل 14 مقوله شناسایی شده در قالب متغیرهای علّی، محوری، زمینه‌ای، مداخله‌گر، راهبردی و پیامدی دسته‌بندی شدند.
نتیجه گیری: الگوی پیشنهادی تحقیق نشان می‌دهد چهار عامل علّی مهم شامل تمایل مدیران ارشد بانک در جهت خلق ارزش مشترک، دانش مدیران ارشد بانک در حوزه خلق ارزش مشترک، فشارهای رقابتی وارده از طرف دیگر فعالان صنعت بانکداری و اخلاق سازمانی به صورت مستقیم بر کوشش بانک برای خلق ارزش مشترک با ذینفعان اثرگذار هستند.
واژه‌های کلیدی: خلق مشترک ارزش، خلق مزیت رقابتی، اخلاق سازمانی
متن کامل [PDF 521 kb]   (237 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/6/14 | پذیرش: 1402/8/10 | انتشار: 1403/5/2
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Karimzadeh M, Alizadeh Meshkani F, Rashadtjoo H. The Model of Joint Creation of Value According to Organizational Ethics in the Banking Industry. Ethics in Science and Technology 2024; 19 :191-198
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3056-fa.html

کریم زاده محمد جواد، علیزاده مشکانی فتانه، رشادت جو حمیده. الگوی خلق مشترک ارزش با توجه به اخلاق سازمانی در صنعت بانکداری. اخلاق در علوم و فناوری. 1403; 19 () :191-198

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3056-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 19 - برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4660