طراحی الگوی بازاریابی دیجیتال با در نظر گرفتن اخلاق بازاریابی
|
پورنگ پایدار1، حسین قره بیگلو2، علی شاهین پور2 |
1- 1. دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت، واحد عجبشیر، دانشگاه آزاد اسلامی، عجبشیر، ایران 2- 2. گروه اقتصاد و مدیریت، واحد عجبشیر، دانشگاه آزاد اسلامی، عجبشیر، ایران. |
|
چکیده: (517 مشاهده) |
زمینه: تحقیق حاضر با هدف ارائه الگوی بازاریابی دیجیتال با در نظر گرفتن اخلاق بازاریابی به انجام رسیده است.
روش: این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی، و از لحاظ رویکرد پیمایشی-اکتشافی و از نوع تحقیقات کیفی میباشد. جامعه آماری این تحقیق گروهی از خبرگان شامل مدیران ارشد رستورانها، اساتید دانشگاهی در حوزه بازاریابی دیجیتال و مشاورین بازاریابی آشنا به صنعت رستوران بودند. برای نمونه گیری از روش نمونهگیری نظری تا رسیدن به اشباع نظری استفاده شد و 11 نفر انتخاب شد. ابزار مصاحبه عمیق ساختاریافته بود. سرانجام پس از طی کدگذاریهای سه گانه باز، محوری و انتخابی، الگوی مفهومی تحقیق طراحی شد.
یافته ها: نتایج تحقیق نشانگر اهمیت 130 مفهوم اولیه بود که بعد از بررسی و کنار هم قرار دادن آنها و حذف مفاهیم تکراری، 39 مفهوم نهایی مشخص شد که در 17 مقوله دسته بندی شدند و در نهایت با کدگذاری انتخابی الگوی تحقیق شکل گرفت.
نتیجه گیری: بر اساس نتایج حاصل از تحقیق، مشخص شد که هسته اصلی در جهت نهادینه کردن بازاریابی دیجیتال در صنعت رستورانداری کشور با در نظر گرفتن اخلاق بازاریابی، هسته اصلی عزم جدی مدیریت در بکارگیری ابزارهای بازاریابی دیجیتال میباشد |
شمارهی مقاله: 15 |
واژههای کلیدی: اخلاق حرفه ای، اخلاق بازاریابی، بازاریابی دیجیتال |
|
متن کامل [PDF 506 kb]
(287 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1401/12/3 | پذیرش: 1402/2/4 | انتشار: 1402/5/10
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|