[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: جلد 18 - ::
جلد 18 - صفحات 116-109 برگشت به فهرست نسخه ها
اعتبارسنجی مدل الگوی اخلاق سازمانی از نگاه رفتار سازمانی مثبت‌گرا
فهیمه کوکبی بروجردی1، مجید جهانگیر فرد2، علی مهدی‌زاده2، فرشاد حاج علیان2
1- 1. دانشجوی دکتری مدیریت دولتی-منابع انسانی، گروه مدیریت واحد فیروزکوه، دانشگاه آزاد اسلامی، فیروزکوه، ایران
2- 2. گروه مدیریت، واحد فیروزکوه، دانشگاه آزاد اسلامی، فیروزکوه، ایران
چکیده:   (229 مشاهده)
زمینه: رفتار سـازمانی مثبـت گرا دارای پیامـدهای متنـوعی است و می تواند به نوعی در حوزه اخلاق سازمانی اثرگذاری داشته باشد. ار این رو، هدف از این پژوهش اعتبارسنجی مدل الگوی اخلاق سازمانی با رویکرد رفتار سازمانی مثبت‌گراست.
روش: پژوهش حاضر در زمره پزوهش های توصیفی همبستگی بود. جامعه آماری شامل کارکنان شرکت سایپا، جمعاً 14444 نفر، بود. با استفاده از معادله کوکران و شیوه نمونه گیری تصادفی، 374 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شد. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. برای تحلیل داده‌ها از روش‌های آمار توصیفی در نرم‌افزار SPSS و مدل‌سازی معادلات ساختاری در نرم افزار Smart PLS استفاده شد.
یافته‌ها : نتایج تحلیل ها نشان داد که علاوه بر آن که رفتار سازمانی مثبت‌گرا بر اخلاق سازمانی تاثیرگذار است، مولفه های رفتار مثبت‌گرا، شامل رفتار مثبت‌گرای فردی، رفتار مثبت‌گرای گروهی، رفتار مثبت‌گرای اجتماعی و رفتار مثبت‌گرای سازمانی بر اخلاق سازمانی تاثیرگذار هستند.
نتیجه گیری: افزایش اخلاق سازمانی در ابعاد درونی و بیرونی می تواند به شکل معناداری تحت تاثیر رفتار سازمانی مثبت گرا قرار گیرد. با افزایش مثبت گرایی در سازمان ما شاهد سازمانی اخلاقی خواهیم بود.
شماره‌ی مقاله: 14
واژه‌های کلیدی: رفتار سازمانی، مثبت‌گرا، اخلاق سازمانی
متن کامل [PDF 643 kb]   (182 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/7/4 | پذیرش: 1401/9/12 | انتشار: 1402/5/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Designing a Digital Marketing Model Considering Marketing Ethics. Ethics in Science and Technology 2023; 18 (0) : 14
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3017-fa.html

کوکبی بروجردی فهیمه، جهانگیر فرد مجید، مهدی‌زاده علی، حاج علیان فرشاد. اعتبارسنجی مدل الگوی اخلاق سازمانی از نگاه رفتار سازمانی مثبت‌گرا. اخلاق در علوم و فناوری. 1402; 18 (0) :109-116

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3017-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 18 - برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4645