مدل بازاریابی استراتژیک صنایع آموزشی با در نظر گرفتن نقش مولفه های اخلاقی
|
محدثه محمدزاده چمتویی1، علی قلیپور سلیمانی2، کامبیز شاهرودی2 |
1- 1. دانشجوی دکترای تخصصی، گروه مدیریت بازرگانی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران. 2- گروه مدیریت بازرگانی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران |
|
چکیده: (438 مشاهده) |
زمینه: صنایع آموزشی نقشی مهم در افزایش سطح یادگیری دانش آموزان داشته و با توجه به اهمیت آنها صاحبان این صنایع از زمان طراحی و تولید تا ورود به بازار می بایست اصول اخلاقی را مورد توجه قرار دهند. این پژوهش با هدف طراحی یک مدل بازاریابی استراتژیک با توجه به نقش مولفه های اخلاقی در جهت توسعه و سودآوری صنعت آموزش در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای انجام شده است.
روش: این پژوهش از حیث جهتگیری پژوهش، بنیادی و از نظر روش پژوهش، کیفی و بر اساس نظریه داده بنیاد انجام شد. جامعه آماری تحقیق، مشتریان و مدیران آموزشگاه ها و مدیران سازمان فنی و حرفه ای بود که 31 نفر از این گروه با روش نمونه گیری، هدفمند به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار مصاحبه نیمه ساختاریافته بود و در نهایت داده ها با استفاده از روش کدگذاری سه گانه تحلیل شدند. برای تحلیل داده ها از نرم افزار MAXQDA استفاده شد.
یافته ها: نتایج به دست آمده نشانگر 146 کد باز بود که در 20 کد محوری طبقه بندی شد و در نهایت پس از کد گذاری انتخابی مدل تحقیق شکل گرفت.
نتیجه گیری: بکارگیری استراتژی های نوین و کارامد صنعت آموزشی از جمله بازاریابی دیجیتال و بکارگیری فضای مجازی که البته ارزش های اخلاقی جامعه را مد نظر داشته باشد در همه ارکان و توجه به بخش سودآور مشتریان، یعنی فارغ التحصیلان دانشگاهی، که خواستار ورود به بازار کار و نیازمند یادگیری مهارت فنی و حرفه ای می باشند، لازم است. |
شمارهی مقاله: 12 |
واژههای کلیدی: آموزشگاه فنی و حرفه ای، بازاریابی استراتژیک، بازاریابی اخلاقی، صنایع آموزشی |
|
متن کامل [PDF 622 kb]
(240 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1401/9/9 | پذیرش: 1401/11/16 | انتشار: 1402/5/10
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|