[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: جلد 18 - ::
جلد 18 - صفحات 102-94 برگشت به فهرست نسخه ها
مدل بازاریابی استراتژیک صنایع آموزشی با در نظر گرفتن نقش مولفه های اخلاقی
محدثه محمدزاده چمتویی1، علی قلی‌پور سلیمانی2، کامبیز شاهرودی2
1- 1. دانشجوی دکترای تخصصی، گروه مدیریت بازرگانی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران.
2- گروه مدیریت بازرگانی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
چکیده:   (234 مشاهده)
زمینه: صنایع آموزشی نقشی مهم در افزایش سطح یادگیری دانش آموزان داشته و با توجه به اهمیت آنها صاحبان این صنایع از زمان طراحی و تولید تا ورود به بازار می بایست اصول اخلاقی را مورد توجه قرار دهند. این پژوهش با هدف طراحی یک مدل بازاریابی استراتژیک با توجه به نقش مولفه های اخلاقی در جهت توسعه و سودآوری صنعت آموزش در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای انجام شده است.
روش: این پژوهش از حیث جهت‌گیری پژوهش، بنیادی و از نظر روش پژوهش، کیفی و بر اساس نظریه داده بنیاد انجام شد.  جامعه آماری تحقیق، مشتریان و مدیران آموزشگاه ها و مدیران سازمان فنی و حرفه ای بود  که 31 نفر از این گروه با روش نمونه گیری، هدفمند به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار مصاحبه نیمه ساختاریافته بود و در نهایت داده ها با استفاده از روش کدگذاری سه گانه تحلیل شدند. برای تحلیل داده ها از نرم افزار MAXQDA استفاده شد.
یافته ها: نتایج به دست آمده نشانگر 146 کد باز بود که در 20 کد محوری طبقه بندی شد و در نهایت پس از کد گذاری انتخابی مدل تحقیق شکل گرفت.  
نتیجه گیری:  بکارگیری استراتژی های نوین و کارامد  صنعت آموزشی از جمله بازاریابی دیجیتال و بکارگیری فضای مجازی که البته ارزش های اخلاقی جامعه را مد نظر داشته باشد در همه ارکان و توجه به بخش سودآور مشتریان، یعنی فارغ التحصیلان دانشگاهی، که خواستار ورود به بازار کار و نیازمند یادگیری مهارت فنی و حرفه ای می باشند، لازم است.
شماره‌ی مقاله: 12
واژه‌های کلیدی: آموزشگاه فنی و حرفه ای، بازاریابی استراتژیک، بازاریابی اخلاقی، صنایع آموزشی
متن کامل [PDF 622 kb]   (123 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/9/9 | پذیرش: 1401/11/16 | انتشار: 1402/5/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Strategic Marketing Model of Educational Industries Considering the Role of Ethical Components. Ethics in Science and Technology 2023; 18 (0) : 12
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3015-fa.html

محمدزاده چمتویی محدثه، قلی‌پور سلیمانی علی، شاهرودی کامبیز. مدل بازاریابی استراتژیک صنایع آموزشی با در نظر گرفتن نقش مولفه های اخلاقی. اخلاق در علوم و فناوری. 1402; 18 (0) :94-102

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3015-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 18 - برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4645