[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: جلد 18 - ::
جلد 18 - صفحات 43-36 برگشت به فهرست نسخه ها
پدیدۀ مناقشه برانگیز اخلاقی «لذت گناه»: طراحی الگو در مخاطبین تبلیغات رسانه های اجتماعی
سمیه شمسی هولاسو1، حسین قره بیگلو2، سید سیامک موسوی2، علی شاهین پور2
1- 1. دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت، واحد عجب شیر، دانشگاه آزاد اسلامی، عجب شیر، ایران
2- 2. گروه مدیریت، واحد عجب شیر، دانشگاه آزاد اسلامی، عجب شیر، ایران.
چکیده:   (254 مشاهده)
زمینه: گناه، به معنای احساس گناه، یک امر اخلاقی است. در کنار آن لذت گناه چیزی لذت بخش است که معمولاً از انجام گناه جزئی القا می شود. تحقیق حاضر با هدف ارائه الگوی شکل‌گیری و نقش‌آفرینی پدیده «لذت گناه» در مخاطبین تبلیغات رسانه اجتماعی (مورد مطالعه: اینستاگرام) به انجام رسیده است.
روش: این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی، از لحاظ رویکرد پیمایشی-اکتشافی، و از لحاظ نوع، کیفی می‌باشد. جامعه آماری این تحقیق گروهی از خبرگان اساتید دانشگاهی، مدیران ارشد و مشاورین مجرب در حوزه‌های‌ روانشناسی و بازاریابی مبتنی بر رسانه‌های اجتماعی آنلاین بودند که بر اساس روش نمونه‌گیری نظری، از میان آنها 11 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند و مورد مصاحبه قرار گرفتند. انتخاب خبرگان و انجام مصاحبه با آنها، تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت و پس از آن متوقف شد. رویکرد اتخاذ شده در این تحقیق جهت تجزیه و تحلیل مصاحبه‌ها، تئوری داده بنیاد  و کد گذاری سه گانه بود.
یافته ها:  در مجموع 11 مصاحبه صورت گرفته، 130 مفهوم اولیه استخراج گردید که بعد از بررسی و کنار هم قرار دادن آنها و حذف مفاهیم تکراری، 32 مفهوم و در نهایت 13 مقوله اصلی شناسایی شد و با کد گذاری انتخابی الگوی شکل‌گیری و نقش‌آفرینی پدیده لذت گناه در مخاطبین تبلیغات رسانه اجتماعی اینستاگرام ارایه گردید.
نتیجه گیری: رسانه‌های اجتماعی به عنوان یک کانال عمده برای برقراری ارتباط و اشاعه اطلاعات هستند. با توجه به این امر سازمان‌هایی موفق هستند که بتوانند از این کانال و فرصت‌های ایجاد شده به نفع خود استفاده نمایند. برای این کار توجه به اصول و ارزش های جامعه و همچنین تعارضات درونی مخاطبین اهمیت فراوان دارد.
شماره‌ی مقاله: 5
واژه‌های کلیدی: اخلاق، لذت گناه، تبلیغات آنلاین، رسانه های اجتماعی، اینستاگرام
متن کامل [PDF 560 kb]   (144 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/9/7 | پذیرش: 1401/11/17 | انتشار: 1402/5/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Morally Controversial Phenomenon of "Guilty Pleasure": Pattern Design in Social Media Advertising Contacts. Ethics in Science and Technology 2023; 18 (0) : 5
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3008-fa.html

هولاسو سمیه شمسی، قره بیگلو حسین، موسوی سید سیامک، شاهین پور علی. پدیدۀ مناقشه برانگیز اخلاقی «لذت گناه»: طراحی الگو در مخاطبین تبلیغات رسانه های اجتماعی. اخلاق در علوم و فناوری. 1402; 18 (0) :36-43

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3008-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 18 - برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4645