[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: جلد 18 - ::
جلد 18 - صفحات 176-171 برگشت به فهرست نسخه ها
استراتژی‌های بازاریابی اخلاقی در جهت مقابله با تأثیرات بحران های بهداشتی در شرکت ها
مهشید شاه محمدی، فرشته لطفی زاده1، احمد راه چمنی
1- ، fereshtehlotfizadeh@gmail.com
چکیده:   (262 مشاهده)
زمینه: این پژوهش با هدف طراحی و تبیین چهارچوب استراتژی‌های بازاریابی اخلاقی در جهت مقابله با تأثیرات بحران های بهداشتی به انجام رسید.
روش: این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی، از لحاظ رویکرد، اکتشافی و از لحاظ نحوه تجزیه و تحلیل داده‌ها، آمیخته (کیفی-کمّی) می‌باشد.
در فاز کیفی تحقیق، گروهی از خبرگان شامل اساتید دانشگاهی، مدیران ارشد شرکت‌های کوچک و متوسط، و مشاورین مجرب در این حوزه‌ بازاریابی به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شدند. با استفاده از روش نمونه‌گیری نظری، 15 نفر از خبرگان انتخاب شدند. ابزار اصلی جمع‌آوری داده‌ها ، مصاحبه‌های عمیق و نیمه‌ساختار یافته با خبرگان بود. داده‌های حاصل از مصاحبه بر اساس روش تحلیل تم مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

یافته ها: نتایج تحقیق منجر به ارائه یک الگوی جامع مشتمل بر پنج تم اصلی و هجده تم فرعی شد.
نتیجه گیری: مدل تحقیق نشان داد که عوامل پیشران (جوامع برند، گوش دادن اجتماعی، بازارایابی اخلاقی، روابط تولید کننده - مصرف کننده، تبلیغات اخلاقی و مسئولیت اجتماعی) بر تاثیرات بحران های بهداشتی در شرکت ها اثر دارد که در آن عوامل راهبردی (افزایش تعامل، توسعه محصول/خدمت، افزایش آگاهی از برند، ایجاد تبلیغات دهان به دهان، افزایش اعتبار برند)؛ عوامل تسهیل‌گر (تداعیات برند، تقویت هویت برند)؛ اثر داشته و منجر به پیامدهای اولیه (درک درست نیاز و نظرات مصرف‌کننده، ایجاد ارزش برای مصرف‌کننده) و پیامدهای ثانویه (توسعه بازار و جذب مشتری جدید، ارتقاء فروش، ارتقاء وفاداری) می شود.
 
شماره‌ی مقاله: 22
واژه‌های کلیدی: استراتژی‌های بازاریابی، بازاریابی اخلاقی، بحران های بهداشتی
متن کامل [PDF 449 kb]   (137 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/2/8 | پذیرش: 1402/4/10 | انتشار: 1402/6/6
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ethical Marketing Strategies to Deal with Health Crises in Companies. Ethics in Science and Technology 2023; 18 (0) : 22
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2964-fa.html

شاه محمدی مهشید، لطفی زاده فرشته، راه چمنی احمد. استراتژی‌های بازاریابی اخلاقی در جهت مقابله با تأثیرات بحران های بهداشتی در شرکت ها. اخلاق در علوم و فناوری. 1402; 18 (0) :171-176

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2964-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 18 - برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4645