ارایه الگو در به کارگیری تبلیغات مدرن مبتنی بر اخلاق در ارایه خدمات موثر بر رشد و توسعه اقتصادی بانک
|
علیرضا کیا1، کریم حمدی1، عباس صالحی اردستانی2 |
1- 1. گروه مدیریت بازرگانی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران 2- 2. گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران |
|
چکیده: (362 مشاهده) |
زمینه: برای بانکها امروز، قدرت و توان بازاریابی مدرن یک برند سازمانی سریعا تبدیل به یکی از اهرمهای مهم برای متمایزشدن و موفقیت شده است. تبلیغات بازرگانی وسیله ارتباطی با مشتریان بالقوه و بالفعل بانکهاست. هدف این تحقیق ارایه الگو در به کارگیری تبلیغات مدرن مبتنی بر اخلاق در ارایه خدمات موثر بر رشد و توسعه اقتصادی بانک صادرات بوده است.
روش: در پژوهش حاضر با روش کیفی به شناسایی ابعاد و ارائه مدل پرداختهشد. جامعه آماری خبرگان و مدیران شعب بانک صادرات بود. نمونه تحقیق 10 نفر خبره بانکی بودند که با روش نمونه گیری هدفمند تا دستیابی به اشباع نظری بود. ابزار جمع آوری داده ها مصاحبه عمیق بود. در نهایت با روش تحلیل تم و بکارگیری نرم افزار maxqda متغیرهای اصلی شناسایی شدند.
یافته ها: نتایج نشان داد تعداد 54 کد اولیه شناسایی شده است. سپس با جستجوی و بازبینی تمها، 54 کد اولیه در قالب 3 مقوله اصلی و 16 مقوله فرعی دسته بندی شدهاند. مقوله وفاداری مشتری با تعداد 116 کد تخصیص یافته در رتبه اول می باشد، ارتباطات اجتماعی با تعداد 69 کد در رتبه دوم می باشد. ارائه خدمات با 15 کد در رتبه سوم قرار دارد. فراونی زیرمعیارهای مربوط به هر مقوله نشان داد ارائه خدمات، مقوله فرعی برندسازی اخلاقی، در ارتباطات اجتماعی، مقوله فرعی ارتباطات اخلاق مدارانه، در وفاداریمشتری، مقوله فرعی تبلیغات و بازاریابی اخلاق مدارانه ، بالاترین تکرار را به خود اختصاص داده اند.
نتیجه گیری: با نگاهی به مولفه های شناسایی شده می توان بر اهمیت توجه به مولفه های اخلاقی در تبلیغات مدرن که منجر به رشد و توسعه بانک میشود پیبرد.
|
|
واژههای کلیدی: رسانه اجتماعی، تبلیغات اخلاق مدار، بازاریابی، رشد اقتصادی. |
|
متن کامل [PDF 552 kb]
(194 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1399/12/12 | انتشار: 1402/3/10
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|