[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 18، شماره 1 - ( 3-1402 ) ::
جلد 18 شماره 1 صفحات 122-116 برگشت به فهرست نسخه ها
ارایه الگو در به کارگیری تبلیغات مدرن مبتنی بر اخلاق در ارایه خدمات موثر بر رشد و توسعه اقتصادی بانک
علیرضا کیا1، کریم حمدی1، عباس صالحی اردستانی2
1- 1. گروه مدیریت بازرگانی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2- 2. گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
چکیده:   (362 مشاهده)
زمینه: برای بانکها امروز، قدرت و توان بازاریابی مدرن یک برند سازمانی سریعا تبدیل به یکی از اهرم­های مهم برای متمایز­شدن و موفقیت شده است. تبلیغات بازرگانی وسیله ارتباطی با مشتریان بالقوه و بالفعل بانکهاست. هدف این تحقیق ارایه الگو در به کارگیری تبلیغات مدرن مبتنی بر اخلاق در ارایه خدمات موثر بر رشد و توسعه اقتصادی بانک­ صادرات بوده ­است.
روش: در پژوهش حاضر با روش کیفی به شناسایی ابعاد و ارائه مدل پرداخته­شد. جامعه آماری خبرگان و مدیران شعب بانک صادرات بود. نمونه تحقیق 10 نفر خبره بانکی بودند که با روش نمونه­ گیری هدفمند تا دستیابی به اشباع نظری بود.  ابزار جمع ­آوری ­داده­ ها مصاحبه عمیق بود. در نهایت با روش تحلیل تم و بکارگیری نرم افزار maxqda متغیرهای اصلی شناسایی شدند.
یافته ها: نتایج نشان داد تعداد 54 کد اولیه شناسایی شده است. سپس با جستجوی و بازبینی تم­ها، 54 کد اولیه در قالب 3 مقوله اصلی و 16 مقوله فرعی دسته بندی شده‌اند. مقوله وفاداری مشتری با تعداد 116 کد تخصیص یافته در رتبه اول می باشد، ارتباطات اجتماعی با تعداد 69 کد در رتبه دوم می باشد. ارائه خدمات با 15 کد در رتبه سوم قرار دارد. فراونی زیرمعیارهای مربوط به هر مقوله نشان داد ارائه خدمات، مقوله فرعی برندسازی اخلاقی، در ارتباطات اجتماعی، مقوله فرعی ارتباطات اخلاق مدارانه، در وفاداری­مشتری، مقوله فرعی تبلیغات و بازاریابی­ اخلاق مدارانه ، بالاترین تکرار را به خود اختصاص داده ­اند.
نتیجه گیری: با نگاهی به مولفه­ های شناسایی شده می­ توان بر اهمیت توجه به مولفه ­های اخلاقی در تبلیغات مدرن که منجر به رشد و توسعه بانک می­شود پی­برد.
 
واژه‌های کلیدی: رسانه اجتماعی، تبلیغات اخلاق مدار، بازاریابی، رشد اقتصادی.
متن کامل [PDF 552 kb]   (194 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/12/12 | انتشار: 1402/3/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Provide a Model in Using Modern Ethics-Based Advertising in Providing Services Effective on the Economic Growth and Development of the Bank. Ethics in Science and Technology 2023; 18 (1) :116-122
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2944-fa.html

کیا علیرضا، حمدی کریم، صالحی اردستانی عباس. ارایه الگو در به کارگیری تبلیغات مدرن مبتنی بر اخلاق در ارایه خدمات موثر بر رشد و توسعه اقتصادی بانک. اخلاق در علوم و فناوری. 1402; 18 (1) :116-122

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2944-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 18، شماره 1 - ( 3-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4645