زمینه: برندسازی در همه زمینهها از جمله سازمانهای غیردولتی آموزشی، گردشگری و سازمانهای خیریه استفاده میشود و برندسازی اخلاقی به تضمین شهرت خوب کمک می کند و وفاداری مشتریان را تضمین و در نتیجه کیفیت را بالا می برد. با توجه به این مطالب هدف از انجام این پژوهش ارائه یـک الگوی جامع برندسازی اخلاقی در راستای ایجاد ارزش ویژه برند متناسب با سازمانهای پروژه محور است. روش: در این تحقیق با استفاده از روش داده بنیاد(گرندد تئوری) به طراحی مدل پرداخته شد. جامعه آماریخبرگان سازمانهای پروژه محور بودند که 12 نفر از آنها باروش نمونهگیری هدفمندتا رسیدن به اشباع نظری به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار مصاحبه نیمه ساختار یافته بود و داده های به دست آمده با استفاده از روش کدگذاری سه گانه (باز ، محوری و انتخابی) مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: نتایج حاصل از مرحله اول کد گذاری باز نشان داد که 231 کد از مصاحبه با خبرگان کسب شده است که تبیین آنها منجر به شناسایی 27 مقوله شد که با کد گذاری انتخابی در قالب مدل پارادیمی ارائه گردید. نتیجه گیری: بر اساس نتایج تحقیق حاضر مشخص شد که برنامهریزی صحیح و جهت گیری اخلاقی در بازاریابی باعث توسعه اعتبار سازمانی، مالی و سودآوری، وفاداری مشتریان و مزیت رقابتی پایدار خواهد شد.
A Comprehensive Model of Ethical Branding in Order to Create Special Brand Value. Ethics in Science and Technology 2023; 18 (0) : 18 URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2916-fa.html
محمدی حسین، رحیمی باغملک جهانبخش، پیرزاد علی، انوری علیرضا. الگوی جامع برندسازی اخلاقی در راستای ایجاد ارزش ویژه برند. اخلاق در علوم و فناوری. 1402; 18 (0) :137-147