| 
                                  مقایسه اثربخشی آموزش تعهد سازمانی به عنوان مولفه اخلاق حرفه ای بربهره وری و تعهد سازمانی در مجریان پروژه
                                   | 
                                
								
								  |    صمد باروج کیاکلا،    هادی بهرامی1،    علیرضا محمدی آریا،    محمود ساعتچی | 
								
								
								   | 
								
								
								   | 
								
                                
								  | 
                                  چکیده:       (1662 مشاهده)  | 
								
								
								  زمینه: یکی از مسائل بسیار مهم در توانا سازی و توسعه مدیران توجه به  تعهد سازمانی و اثر آن بر تعهد سازمانی و بهره وری در مدیران سازمان می باشد بنابر این پژوهش مقایسه اثربخشی آموزش تعهد سازمانی بربهره وری و تعهد سازمانی مدیران و مجریان پروژه است.  
روش: روش پژوهش طرح شبه آزمایشی با گروه کنترل و از نوع پیش آزمون، پس آزمون و پیگیری سه ماهه بود. جامعه آماری 80 نفراز مدیران و مجریان پروژه شرکت ایران خودرو درتهران درسال 1396 بود. 30 نفر که دارای شرایط ورود به پژوهش بودند با روش نمونه گیری تصادفی انتخاب و با پرسشنامه های استاندارد تعهد سازمانی و  بهره وری بررسی شدند و بسته برنامه آموزش تعهد سازمانی درطول 7 جلسه 120 دقیقه ای (هفته ای دو جلسه) برای گروه ازمایش اجرا شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون تحلیل واریانس مختلط با اندازه گیری مکرر با کمک نرم افزار SPSS25 استفاده شد.  
یافتهها:  نشان داد که برنامه آموزش تعهد سازمانی بصورت معنا دار بر بهره وری (22/6F=، 006/0P=)، و تعهد سازمانی (94/17F=، 001/0P=)، مدیران و مجریان پروژه درگروه آزمایش اثر داشته و این اثر در مرحله پیگیری پایدار مانده است.  
نتیجه گیری: بسته برنامه آموزش تعهد سازمانی از اثربخشی لازم برای افزایش بهره وری و تعهد سازمانی برخوردار است. بنابراین از برنامه آموزش تعهد سازمانی برای ارتقای بهره وری و تعهد سازمانی مدیران و مجریان پروژه میتوان استفاده کرد.  | 
								
								
								   | 
								
								
								  | واژههای کلیدی:  آموزش تعهد سازمانی، بهره وری، تعهد سازمانی، اخلاق حرفه ای، مدیران و مجریان پروژه | 
								
								
								   | 
								
								
								  | 
                                  
                                  متن کامل  [PDF 481 kb] 
                                    
                                     
                                     
                                    
									  
                                       (935 دریافت) 
                                     
                                    
                                  | 
								
								
								  
                                  نوع مطالعه:  پژوهشي |
                                  موضوع مقاله: 
                                  تخصصي   دریافت: 1399/4/3 | پذیرش: 1399/6/1 | انتشار: 1401/11/20
                                   | 
								
                                
                                  
                                    | 
                                    
                                         | 
                                  
								
								   | 
								
								
								  | 
                                  
                                  
                                   | 
								
								
								   | 
								
								
								  | ارسال نظر درباره این مقاله | 
								
                                
                                | 
                                 | 
                                
								
								   |