[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: جلد 18 - ::
جلد 18 - صفحات 136-130 برگشت به فهرست نسخه ها
الگوی فهم تجربه مشتری از اخلاقی بودن برند
سیده رقیه هاشمی1، حسین معینی2، حسین شیرازی3
1- گروه مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، واحد قم، دانشگاه آزاد اسلامی، قم، ایران
2- گروه مدیریت، دانشگاه حضرت معصومه س، قم، ایران ، moeini61@yahoo.com
3- گروه مدیریت، واحد قم، دانشگاه آزاد اسلامی، قم، ایران
چکیده:   (283 مشاهده)
زمینه: تجربه مشتری دیدگاه مشتریان از کسب‌وکار شماست. هرگونه تلاشی که یک کسب و کار داشته باشد تا بر دیدگاه مشتریان و تصمیم‌گیری آنها در مراجعه مجدد اثرگذار باشد، اهمیت دارد. رفتارهای غیراخلاقی تجربه مشتری و شهرت برند را از بین می برد. از این رو، هدف پژوهش حاضر، ارائه مدل فهم تجربه مشتری از اخلاقی بودن برند است.  
روش: پژوهش حاضر کیفی و در زمره مطالعات پدیدار شناسی بود. جامعه آماری شامل خبرگان دانشگاهی و همچنین متخصصینی که در حوزه تجربه مشتری دارای تالیفات و مقالات معتبری می باشند، بود که از میان آنها 12 نفر  بر اساس روش نمونه گیری هدفمند و به صورت گلوله برفی انتخاب شدند. داده ها با مصاحبه نیمه ساختاریافته جمع آوری و تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت. تجزیه و تحلیل داده ها با انجام مراحل سه گانه کدگذاری و با استفاده از نرم افزار مکس کیو دی ای انجام گردید.
یافته ها: بر اساس یافته های به دست آمده مجموعا 157 کد باز شناسایی شد که در قالب یک مدل شامل شش مقوله؛ و 32 مفهوم ارائه گردید.
نتیجه گیری: رفتار برند بر تجربه مشتری از اخلاقی بودن برند، تجربه مشتری از اخلاقی بودن برند بر قیمت گذاری، رضایت از برند بر قیمت گذاری ، آگاهی از برند بر قیمت گذاری و اعتماد به برند بر قیمت گذاری اثر دارد.
 
شماره‌ی مقاله: 17
واژه‌های کلیدی: تجربه مشتری، اخلاقی بودن برند، رضایت از برند، آگاهی از برند، اعتماد به برند
متن کامل [PDF 519 kb]   (133 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/8/2 | پذیرش: 1401/10/4 | انتشار: 1402/6/6
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

A Model for Understanding the Customer's Experience of Brand Ethics. Ethics in Science and Technology 2023; 18 (0) : 17
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2793-fa.html

هاشمی سیده رقیه، معینی حسین، شیرازی حسین. الگوی فهم تجربه مشتری از اخلاقی بودن برند. اخلاق در علوم و فناوری. 1402; 18 (0) :130-136

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2793-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 18 - برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4645