[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 17، شماره 3 - ( 9-1401 ) ::
جلد 17 شماره 3 صفحات 108-103 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی چارچوب مفهومی تلفیق مؤلفه‌های اخلاق حرفه‌ای در برنامه درسی رشته سرامیک
ندی دیده ور*
گروه برنامه‌ریزی درسی سرامیک، معاونت صنعت، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، تهران، ایران
چکیده:   (763 مشاهده)
زمینه: آموزش اخلاق حرفه‌ای در رشته سرامیک، نیازمند بهره‌مندی از یک نظام قاعده‌مند تلفیق مؤلفه‌های اخلاق حرفه‌ای در عناصر برنامه‌درسی رشته سرامیک است تا از طریق آن نسبت و ارتباط بین مؤلفه‌های اخلاق­حرفه‌ای و اجزای برنامه‌درسی مشخص شود. هدف پژوهش حاضر" طراحی چارچوب مفهومی تلفیق مؤلفه‌های اخلاق‌حرفه‌ای در برنامه­درسی رشته سرامیک"می‌باشد.
روش: رویکرد پژوهش حسب مفهوم، کیفی و هدف آن کاربردی است. جامعه پژوهش شامل برنامه‌ریزان درسی و هنرآموزان رشته سرامیک است و نمونه آماری عبارت بود از کلیه برنامه‌ریزان درسی و هنرآموزان رشته سرامیک که به ترتیب 7 نفر برنامه‌ریز‌درسی و 17 نفر هنرآموز بودند که از همگی آنها در این پژوهش استفاده شد. داده‌ها از تحلیل منابع و دریافت نظرات گروه‌های نمونه از روش دلفی در دو مرحله حاصل شد و به روش آزمون کندال مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت.
یافته‌ها: یافته‌های این پژوهش، چارچوب مفهومی تلفیق مؤلفه‌های اخلاق­حرفه‌ای در برنامه درسی رشته سرامیک بود و ضرایب توافق کندال محاسبه‌شده برای مؤلفه‌های چارچوب در دور دوم دلفی مقادیر بالاتر از 7/0 را نشان داد.
نتیجه‌گیری: نتایج نشان داد تلفیق مؤلفه‌های اخلاق‌حرفه‌ای در عناصر برنامه‌درسی رشته سرامیک از چارچوب مفهومی برخوردار است و چارچوب حاصل موردتوافق بالای گروه‌های نمونه تحقیق می‌باشد.
 
واژه‌های کلیدی: اخلاق حرفه‌ای، برنامه درسی تلفیقی، رشته سرامیک
متن کامل [PDF 506 kb]   (252 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/9/2 | پذیرش: 1401/9/10 | انتشار: 1401/9/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Designing a Conceptual Framework for Integrating Components of Professional Ethics in a Ceramic Curriculum. Ethics in Science and Technology 2022; 17 (3) :103-108
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2760-fa.html

دیده ور ندی. طراحی چارچوب مفهومی تلفیق مؤلفه‌های اخلاق حرفه‌ای در برنامه درسی رشته سرامیک. اخلاق در علوم و فناوری. 1401; 17 (3) :103-108

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2760-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 17، شماره 3 - ( 9-1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645