[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: جلد 17 - ::
جلد 17 - صفحات 199-188 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی و تبیین الگوی بازاریابی اخلاقی محصولات غذایی در شبکه ‌های اجتماعی
ماندانا رضایی1، وحید ناصحی فر*2، رضا تقوایی3، تحفه قبادی4
1- 1. دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، واحد همدان، دانشگاه آزاد اسلامی، همدان، ایران
2- 2. گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
3- 3. گروه مدیریت بازرگانی، واحد تویسرکان، دانشگاه آزاد اسلامی، تویسرکان،ایران
4- 4. گروه مدیریت بازرگانی، واحد همدان، دانشگاه آزاد اسلامی، همدان، ایران.
چکیده:   (577 مشاهده)
زمینه: بازاریابی اخلاقی بیشتر از اینکه یک استراتژی بازاریابی باشد، نوعی فلسفه است که روی تمام جنبه‌های بازاریابی تأثیر می‌گذارد. هدف اصلی این پژوهش طراحی و تبیین الگوی بازاریابی اخلاقی محصولات غذایی در شبکه های اجتماعی می باشد.
روش: پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از لحاظ رویکرد، اکتشافی، و از لحاظ نحوه تجزیه و تحلیل داده ‌ها، آمیخته (کیفی-کمّی) می ‌باشد. در بخش کیفی پژوهش و به منظور طراحی مدل بر اساس متدولوژی تحلیل مضمون عمل شد. جامعه آماری متخصصان بازاریابی و کسب و کارهای اینترنتی که تعداد 16 نفر.با روش نمونه ‌گیری هدفمند و گلوله برفی به عنوان نمونه انتخاب شدند و دادها از طریق مصاحبه های عمیق و نیمه ساختار یافته جمع آوری گردید.تحلیل داده ها با روش کدگذاری انجام شد.  در بخش کمّی، کاربران شبکه های اجتماعی در شهر ملایر به عنوان جامعه در نظر گرفته شدند و از میان آنها، 385 نفر بر اساس روش نمونه ‌برداری تصادفی ساده به عنوان نمونه آماری انتخاب گردیدند. دراین بخش، ابزار اصلی جمع ‌آوری داده ‌ها، پرسشنامه ه‌ای بسته و محقق ساز بود. جهت انجام تجزیه و تحلیل های توصیفی و استنباطی، از روش معادلات ساختاری با نرم ‌افزارهای SPSS، Lisrel و smartPLS استفاده شد.
یافته ها: نتایج پژوهش منجر به استخراج 93 مفهوم اولیه در مرحله کدگذاری باز، 34 مفهوم نهایی و 14 تم (مضمون)شد. بدین ترتیب الگوی بازاریابی اخلاقی محصولات غذایی در شبکه های اجتماعی کشور طراحی شد و روابط فرضی مدل در یک جامعه وسیع مورد آزمون و تأیید قرار گرفتند.  
نتیجه گیری: امروزه صنایع غذایی در جهان بسیار رشد کرده است. سلامت در حوزه صنایع غذایی حاصل نمی شود مگر با اتکا به اخلاق و رعایت اصول آن برای تمامی سطوح بنگاه اقتصادی از عوامل تولید تا فروش. بر اساس نتایج تحقیق در میان کسب و کارهایی که در این حوزه فعالیت می کنند آنهایی که در به کارگیری استراتژی های نوین در شبکه های اجتماعی عملکرد بهتر و اخلاق مدارانه تری دارند از لحاظ دستیابی به اهداف خود در وضعیت مطلوب تری قرار خواهند داشت.
واژه‌های کلیدی: بازاریابی اخلاقی، محصولات غذایی، شبکه ‌های اجتماعی.
متن کامل [PDF 530 kb]   (222 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/9/26 | پذیرش: 1400/11/25 | انتشار: 1401/5/13
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Designing and Explaining the Ethical Marketing Model of Food Products on Social Networks. Ethics in Science and Technology 2022; 17 :188-199
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2653-fa.html

رضایی ماندانا، ناصحی فر وحید، تقوایی رضا، قبادی تحفه. طراحی و تبیین الگوی بازاریابی اخلاقی محصولات غذایی در شبکه ‌های اجتماعی. اخلاق در علوم و فناوری. 1401; 17 () :188-199

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2653-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 17 - برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645