[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: جلد 17 - ::
جلد 17 - صفحات 187-179 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی مدل استراتژی اخلاقی بازاریابی دیجیتالی جهت بهبود عملکرد سازمان
علی نخچیان1، علی حسین زاده2، حسین مومنی مهمویی3، محمد قاسمی ناقمی4
1- 1. دانشجوی دکتری گروه مدیریت، واحد تربت حیدریه، دانشگاه آزاد اسلامی، تربت حیدریه، ایران
2- 2. گروه مدیریت، واحد تربت حیدریه، دانشگاه آزاد اسلامی، تربت حیدریه، ایران
3- 3. گروه علوم تربیتی، واحد تربت حیدریه، دانشگاه آزاد اسلامی، تربت حیدریه، ایران
4- 4. گروه اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
چکیده:   (593 مشاهده)
زمینه: عملکرد سازمان بی شک در گرو جو اخلاقی سازمان، ارزشهای سازمانی، فعالیتها، رویه ها و نگرشهـای اخلاقـی وابسته است. هدف تحقیق حاضر طراحی مدل استراتژی اخلاقی بازاریابی دیجیتالی جهت بهبود  عملکرد سازمانی بوده است.
روش: تحقیق حاضر جزء تحقیقات کاربردی  و اکنشافی بود که به شکل آمیخته اجرا شد. در بخش کیفی . جامعه آماری مورد نظر را خبرگان آشنا به موضوع پژوهش (مدیران هتل و اساتید) تشکیل دادند که با روش غیر تصادفی و هدفمند تا اشباع نظری  25 نفر به عنوان نمونه تحت مصاحبه قرار گرفتند . تجزیه و تحلیل داده ها با رویکرد تکنیک دلفی انجام شد. در بخش کمی  جامعه اماری شامل کلیه مشتربان هتل های مشهد  بودند که با توجه به نامحدود بودن جامعه 384  نفر با فرمول کوکران  به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. در این پژوهش از پرسشنامه به منظور جمع آوری داده های مورد نیاز استفاده شده است جهت تجزیه و تحلیل داده ها از معادلات ساختاری استفاده شد . نرم افزارهای مورد استفاده در این تحقیق PLS و AMOS   بود .
یافته ها:  نتایج نشان داد که در  نهایت 7 مقوله  عوامل ساختاری،رفتاری،محیطی،فرایند ها،خروجی،پیامد و اثر  و زیر مولفه  های هر یک شناسایی شدند و با توجه به انجام تکنیک دلفی مشخص شد تمامی عوامل مدل استراتژی اخلاقی بازاریابی دیجیتالی بر بهبود عملکرد سازمانی تاثیر گذار هستند و در ادامه با تکنیک معادلات ساختاری مشخص شد که مدل از برازش مناسبی بر خوردار است.
نتیجه گیریرعایت استراتژی های اخلاقی در حوزه بازاریابی دیجیتال در زمینه های ساختاری، رفتاری و محیطی و توجه به مولفه های اخلاقی همچون صداقت، انصاف، مسئولیت پذیری، پایبندی به تعهدات و حفظ اسرار تجاری و ... پیامدها و اثرات متعددی داشته که می تواند بربهبود عملکرد سازمان  تاثیرگذار باشد.

 
واژه‌های کلیدی: بازاریابی دیجیتالی، جو اخلاقی سازمان، استراتژی اخلاقی، عملکرد سازمانی
متن کامل [PDF 451 kb]   (363 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/10/10 | پذیرش: 1400/12/7 | انتشار: 1401/5/13
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Designing an Ethical Digital Marketing Strategy Model to Improve Organizational Performance. Ethics in Science and Technology 2022; 17 :179-187
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2652-fa.html

نخچیان علی، حسین زاده علی، مومنی مهمویی حسین، قاسمی ناقمی محمد. طراحی مدل استراتژی اخلاقی بازاریابی دیجیتالی جهت بهبود عملکرد سازمان. اخلاق در علوم و فناوری. 1401; 17 () :179-187

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2652-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 17 - برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645