[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: جلد 17 - ::
جلد 17 - صفحات 114-107 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی عوامل مؤثر بر نیات رفتاری مشتریان بر اساس اخلاق و مسئولیت اجتماعی سازمانی
نسرین شاهعلی1، حسین بوداقی خواجه نوبر*2، سیروس فخیمی آذر2، فرزین مدرس خیابانی3
1- 1. دانشجوی دکتری مدیریت، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
2- 2. گروه مدیریت، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
3- 3. گروه ریاضی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
چکیده:   (1226 مشاهده)
زمینه: نیات رفتاری مشتریان، عبارت است از ادراک مشتریان نسبت به عملکرد خدمت دهندگان از لحاظ خدمت رسانی. هدف اصلی پژوهش حاضر شناسایی عوامل مؤثر بر نیات رفتاری مشتریان بر اساس اخلاق و مسئولیت اجتماعی سازمانی در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی بوده است.
روش: برای انجام پژوهش از رویکرد پژوهش آمیخته استفاده گردید. در بخش کیفی جامعه پژوهش ، شامل کلیه خبرگان و کارشناسان بازاریابی بوده که در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی تجربه داشتند که با استفاده از نمونه‌گیری هدفمند 15 نفر از صاحب‌نظران به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار مصاحبه بدون ساختار بود. به‌منظور تحلیل یافته‌های به‌دست‌آمده از مصاحبه کیفی، از روش تحلیل محتوای استقرایی  مبتنی بر کدگذاری ، استفاده شد. در بخش کمی جامعه آماری کلیه مشتریان برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی مانند: برند دیور ، برند چنل ، برند استیلودر ، برند  گوئرلین ، برند کلارینز ، برند کلینیک در شهر تهران بودند که با روش نمونه‌گیری تصادفی 251 نفر به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پرسشنامه محقق ساخته بود. برای تحلیل داده‌های کمی از تحلیل عاملی اکتشافی و آزمون t تک نمونه‌ای استفاده شد.
یافته ها: در بخش کیفی یافته های حاصل از تحلیل مصاحبه ها  شامل 38 مفهوم بود که تحت 5 مقوله اصلی  قرار گرفتند. نتایج بخش کمی نشان داد که در کل همه عوامل پنجگانه بخش کیفی در سطح معناداری 000/0 تفاوت معناداری وجود دارد (p-value =0/00 < a =%1 ). بنابراین همه عوامل پنجگانه برای نیات رفتاری مشتریان مؤثر هستند و باید در اخلاق و مسئولیت اجتماعی سازمانی مورد توجه قرار گیرند.
نتیجه گیری: نتایج پژوهش نشان داد که عوامل مؤثر بر نیات رفتاری مشتریان بر اساس اخلاق و مسئولیت اجتماعی سازمانی در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی عبارتند از: 1- روابط میتنی بر اخلاق با مشتریان 2- پویایی 3- پشتیبانی سازمانی 4- بازارشناسی و تحلیل بازار و 5-. مشتری مداری.
واژه‌های کلیدی: نیات رفتاری، اخلاق، مسئولیت پذیری، مسئولیت اجتماعی سازمانی
متن کامل [PDF 421 kb]   (244 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/12/10 | پذیرش: 1401/2/6 | انتشار: 1401/5/13
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Identify the Factors Affecting the Behavioral Intentions of Customers Based on Organizational Ethics and Social Responsibility. Ethics in Science and Technology 2022; 17 :107-114
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2642-fa.html

شاهعلی نسرین، بوداقی خواجه نوبر حسین، فخیمی آذر سیروس، مدرس خیابانی فرزین. شناسایی عوامل مؤثر بر نیات رفتاری مشتریان بر اساس اخلاق و مسئولیت اجتماعی سازمانی. اخلاق در علوم و فناوری. 1401; 17 () :107-114

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2642-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 17 - برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645