[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 17، شماره 1 - ( 3-1401 ) ::
جلد 17 شماره 1 صفحات 199-196 برگشت به فهرست نسخه ها
رابطه اخلاقیات کسب و کار و مسئولیت اجتماعی شرکت با نگرش برند
لیلا آندرواژ1، ابراهیم آلبونعیمی1، حسن افشاری2
1- 1. گروه مدیریت بازرگانی ، واحد بین المللی خرمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی ، خرمشهر ، ایران
2- 1. گروه مدیریت بازرگانی ، واحد بین المللی خرمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی ، خرمشهر ، ایران 2. گروه مدیریت بازرگانی ، دانشکده مدیریت و حسابداری ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن ، رودهن ، ایران
چکیده:   (1195 مشاهده)
زمینه: امروزه اخلاقیات کسب و کار و مسئولیت اجتماعی شرکت ها، نقش بسیار مهمی در موفقیت سازمان ها و نگرش مثبت مشتریان به برند دارد. از این رو پژوهش حاضر با هدف تحلیل رابطه اخلاقیات کسب وکار و مسئولیت اجتماعی شرکت، با نگرش برند، و نقش تعدیل گر کیفیت ادراک شده ی مشتری انجام شده است.
روش: روش تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی است که به روش پیمایشی انجام شده و از نظر هدف، توسعه ای- کاربردی می باشد. جامعه آماری، مشتریان خودروهای سواری شرکت ایران خودرو در شهر تهران بوده که باروش  نمونه گیری تصادفی ساده تعداد 385 نفر انتخاب شده اند. ابزارگردآوری داده ها پرسشنامه بوده و داده ها با استفاده از نرم افزار های SPSS و PLS Smart والگوسازی معادلات ساختاری مورد تحلیل قرار گرفته اند.
یافته ها: یافته ها ضمن تایید الگوی پیشنهادی نشا ن داد که بین اخلاقیات کسب وکار و مسئولیت اجتماعی شرکت با نگرش برند، رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد. همچنین بین این متغیرها با توجه به نقش تعدیلگر کیفیت ادراک شده هم رابطه معنی دار و مثبت وجود دارد و نقش متغیر تعدیلگر تایید شد.
نتیجه گیری: نتایج نشان می دهد که اخلاقیات و مسئولیت اجتماعی، برای سازمان ها مهم است. وعدم توجه به آنها هزینه های زیادی را برای سازمان ها دارد. بنابراین سازمان ها می بایست این رفتارها را شناسایی و در ساختار و برنامه استراتژیک خود اعمال کنند.
واژه‌های کلیدی: نگرش برند، اخلاقیات کسب و کار، مسئولیت اجتماعی شرکت، کیفیت ادراک شده.
متن کامل [PDF 362 kb]   (599 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/3/28 | پذیرش: 1401/3/10 | انتشار: 1401/3/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Relationship between Business Ethics and Corporate Social Responsibility with Brand Attitude. Ethics in Science and Technology 2022; 17 (1) :196-199
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2597-fa.html

آندرواژ لیلا، آلبونعیمی ابراهیم، افشاری حسن. رابطه اخلاقیات کسب و کار و مسئولیت اجتماعی شرکت با نگرش برند. اخلاق در علوم و فناوری. 1401; 17 (1) :196-199

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-2597-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 17، شماره 1 - ( 3-1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4660